75 درصد از کاربران بازی‌های رایانه‌ای در سنین آسیب‌پذیر قرار دارند/ بازی‌های رایانه‌ای در آینده نزدیک تبدیل به بحران می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، خسرو کردمیهن ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بنیاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای کشور در سال 82 با دستور مقام معظم رهبری در ذیل وزارت ارشاد تشکیل شد.

وی تصریح کرد: این بنیاد حدود دو سال تحت پوشش معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و بعد از آن به عنوان بنیاد ملی استقلال پیدا کرد.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای کشور با بیان اینکه حمایت از حوزه بازی‌سازی و کنترل و ساماندهی بازی‌های رایانه‌ای از جمله مأموریت‌های این بنیاد است، افزود: بنیاد ملی بعد از تشکیل در حوزه‌های مختلف نظام رده‌بندی سنی ایجاد کرد و تمام بازی‌هایی که وارد کشور می‌شود در این مجموعه بازبینی و بعد از رده‌بندی شدن وارد بازار می‌شوند.

* شناسایی حدود 3 هزار و 500 بازی در کشور

کردمیهن با بیان اینکه امروز حدود 3 هزار و 500 بازی در تمام کشور شناسایی شده است، تصریح کرد: بازی امروز به عنوان رسانه‌ای بسیار جدی مطرح است و دشمن به راحتی در قالب لوح‌های فشرده اهداف شومی را که به دنبال آن است از این طریق القا می‌کند.

وی بازی‌های غیرمجاز را به عنوان یک آسیب برای کشور دانست و ادامه داد: یکی از مشکلات این است که اسم کار ما بازی است در حالی که اینطور نیست، وقتی به محتوای بازی نگاه می‌کنیم می‌بینیم در این بازی‌ها اعتقادات و باورهای دینی و تربیت فرزندان در خانواده‌ها نشانه‌گیری شده است.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای کشور خاطرنشان کرد: یکی از آفت‌های بازی و مواردی که آن را از سایر محصولات خاص می‌کند این است که نوجوانان و جوانان در بازی که انجام می‌دهند به عنوان جزیی از بازی در آن وارد می‌شوند.

کردمیهن با بیان اینکه در حوزه بازی خود کاربر هدایتگر بازی است و آن بازی را هدایت می‌کند، اظهار کرد:  همزاد پنهانی در بازی‌ها خطر بزرگی است که وجود دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که هرگونه بازی رایانه‌ای را دانلود و سپس تکثیر می‌کند و با قیمت مناسب در بازار توزیع می‌شود، نازل بودن قیمت‌ها سبب در دست قرار گرفتن هر گونه بازی در بین نوجوانان و جوانان شده است.

* 23 میلیون کاربر در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای در کشور وجود دارد

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای کشور با بیان اینکه متأسفانه خانواده‌ها اطلاعات کافی در مورد بسیاری از بازی‌ها ندارند، گفت: 23 میلیون کاربر در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای در کشور وجود دارد که 75 درصد از این کاربران در سنین آسیب‌پذیر سه تا 16 سال قرار دارند.

کردمیهن با بیان اینکه امروز بازی وارد سبد خانواده‌ها شده است، عنوان کرد: خانواده‌ها برای خرید یک بازی روی فرزندان خود هیچ‌گونه نظارتی ندارند، ایران یکی از کشورهایی است که فرزندان 10 ساله می‌توانند در بازار هرگونه بازی را تهیه کنند.

وی بیان کرد: برخی از خانواده‌ها گمان می‌کنند فرزند ما در بیرون از خانواده دوستان نابابی ندارد و دچار اعتیاد نیست و خلافی انجام نمی‌دهد و در منزل پشت مانیتور نشسته و یکی از بهترین افراد در آینده می‌شود اما غافل از اینکه مسائل روحی و اخلاقی فرزندان پشت مانیتور ربوده و دستبرد زده می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای کشور افزود: باورهای فکری و ذهنی فرزندان، توجه به موارد درسی و تمرکز در درس به وسیله بازی‌ها از بین می‌رود و سبب پرخاشگری افراد می‌شود.

* بازی‌های رایانه‌ای در آینده نزدیک تبدیل به بحران می‌شود

کردمیهن با بیان اینکه بازی کردن بیش از 45 دقیقه تا یک ساعت سم است و حتی بازی زیاد سبب سکته نیز می‌شود، گفت: آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان باید یک کار جهادی انجام دهد و حداقل 20 دقیقه در هفته درباره کنترل و نظارت بازی‌ها گفته شود.

وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای مطرح در تولیدات بازی در آسیا است، ادامه داد: بازی‌های رایانه‌ای در آینده نزدیک تبدیل به بحران می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای کشور گفت: بنیاد در تمام استان‌ها اعلام  آمادگی کرده است تا کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌هایی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای برپا کند.

کردمیهن صنعت بازی‌های رایانه‌ای را نخستین صنعت پول‌سازی در حوزه فرهنگ دانست و تصریح کرد: گاهی تکثیر برخی از بازی‌ها در 16 کشور آمریکایی و اروپایی ممنوع بوده، اما در ایران با قیمتی نازل قابل تهیه است.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد