وجود ۲۳ میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای در کشور

به گزارش فناوری فرهنگی، خسرو کردمیهن در نشست خبری با موضوع آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز اظهار کرد: بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه‌ای کشور در سال ۸۲ با دورنگری و ژرف‌نگری مقام معظم رهبری تشکیل شد که کنترل و نظارت بر بازار بازی‌های کشور از مأموریت‌های ویژه بنیاد است.

وی افزود: تبیین، تقویت و ترویج مبانی فرهنگی وهویت اسلامی ـ ایرانی ازطریق این صنعت با نگاه ویژه به کودکان ونوجوانان، حمایت کامل از ظرفیت‌های موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومی‌سازی و تقویت تولیدات داخلی و حمایت و نظارت بر گسترش فرآیند تولید، تأمین، واردات، صادرات، آماده سازی، تکثیر و توزیع انواع بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای از جمله اهداف این بنیاد است.

رئیس بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه کشور با اشاره به شناسایی ۳۵۰۰  بازی رایانه‌ای غیرمجاز در کشور تصریح کرد: نظام رده بندی، تمامی بازی‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و اطلاع‌رسانی صحیحی به جامعه کشورهای اسلامی انجام می‌دهد.

کردمیهن ادامه داد: بازهای غیرمجاز رایانه‌ای به عنوان یک آسیب برای کشور محسوب می‌شود چرا که در قالب یک بازی رایانه‌ای خط فکر و اعتقاد و تربیت خانوادگی فرزندان نشانه گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: فردی که در فضای مجازی از طریق بازی‌های غیر مجاز اقدام به عمل ناپسند و غیرشرعی می‌کند در دنیا واقعی نیز قبح اعتقادی فرد فرو می‌ریزد.

رئیس بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه کشور یادآور شد: با توجه به اینکه  در بازی‌های غیر مجاز کاربر جزئی از بازی می‌شود، هم زاد پنداری در بازی‌ها خطر بسیار جدی محسوب می‌شود.

کرد میهن عدم عضویت جمهوری اسلامی ایران در کنوانسیون برن و قانون کپی رایت را از بزرگ‌ترین مشکلات عنوان کرد و گفت: نازل بودن قیمت بازی‌های غیر مجاز در بازار یکی دیکر از آفات در جامعه است.

وی با بیان اینکه ۲۳ میلیون کاربر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در کشور جود دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه سنین سه تا ۱۶ سال آسیب پذیرترین سن است، ۷۵ درصد کاربران بازی‌های رایانه‌ای در سنین آسیب‌پذیر هستند.

رئیس بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه کشور اظهارکرد: بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز سلامت جسمی، جنسی، فکری و روحی جوانان را تهدید کرده و پرخاشگری از جدی‌ترین آسیب‌ها در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در آینده‌ای نزدیک بحران بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز دامن‌گیر جامعه خواهد شد آموزش و پرورش باید کار جهادی را در این زمینه دنبال کند.

کرد میهن ادامه داد: ایران یکی از کشورهای مطرح در حوزه بازی سازی آسیا است و ۲۲۰ عنوان بازی رایانه‌ای در داخل کشور تولید شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۵۰ عنوان بازی غیرمجز آنالیز شده است، تصریح کرد: باید حرکتی تدافعی در مقابله با بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز صورت گیرد.

رئیس بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه کشور تاکید کرد: علی رغم اینکه تولید بازی‌های رایانه‌ای نیازمند اعتبارات قابل توجهی است اما پتانسیل‌های بسیار بالایی در زمینه تولید بازی در کشور وجود دارد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد