گشایش نمایشگاه صنایع دستی ایران در هند

به گزارش فناوری فرهنگی، نمایشگاه صنایع دستی ایران و هند به مناسبت شصتمین سال قرارداد فرهنگی  باحضور سفیر جمهوری اسلامی ایران ، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در دهلی نو، مدیرکل فرهنگی هند و تعدادی از هنرمندان ایرانی و هندی در دهلی نو گشایش یافت.

در این نمایشگاه آثار 10 هنرمند کشورمان در زمینه میناکاری، پاپیه ماشه، قلم کاری، خوشنویسی، میناتور، منبت کاری، احجام فلزی، گلیم بافی، معرق چوب، نگارگری و پارچه قلمکار در کنار آثار هنرمندان هندی به نمایش گذاشته شده است .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت این نمایشگاه با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و مرکز فرهنگی هند به مناسبت شصتمین سال قرارداد فرهنگی ایران و هند برگزار شده است .

غلامرضا انصاری’ با اشاره به تاثیر برگزاری این نمایشگاهها در معرفی فرهنگ غنی دو کشور اظهار کرد این نمایشگاهها نقش مهمی در احیای ارتباطات تمدنی ایران و هند دارد.

وی اظهار کرد صنایع دستی می تواند نقش مهمی در افزایش ارتباطات فرهنگی بین دو کشور و اشتغالزایی ایفا کند.

سفیرجمهوری اسلامی ایران در دهلی نو در ادامه با اشاره به سفر نخست وزیر هند در خرداد ماه امسال از ایران گفت که دراین دیدار یکی از مهمترین برنامه های نارندرا مودی توجه به مسائل فرهنگی بویژه رونمایی از نسخه کلیله و دمنه بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که روابط فرهنگی دو کشور در کنار توسعه اقتصادی و سیاسی دو کشور گسترش یابد.

رایزن فرهنگی ایران دردهلی نو در حاشیه این نمایشگاه افزود: هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه به مناسبت شصتمین سال قرارداد فرهنگی ایران و به عنوان میهمان ویژه در این نمایشگاه شرکت کردند.

علی دهگاهی’ افزود: هنرمندان کشورمان علاوه بر حضور در نمایشگاه در کارگاه مشترکی باهنرمندان هندی شرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد در این نمایشگاه یک گروه موسیقی از استان هرمزگان نیز به اجرای موسیقی جنوب کشور می پردازد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت هدف از شرکت در این نمایشگاه معرفی فرهنگ و تمدن غنی ایران به این کشور است .

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی درشهرهای مختلف هند خاطرنشان کرد صنایع دستی علاوه بر معرفی فرهنگ کشور می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی و توسعه کشور ایفا کند.

اجرای موسیقی سنتی هنرمندان میناب استان هرمزگان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه مورد توجه و استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

نمایشگاه صنایع دستی هند همه ساله همزمان با سال نو میلادی به مدت دو هفته میزبان یک کشور است .
سی و یکمین نمایشگاه سالیانه صنایع دستی هند امسال به مناسبت شصتمین سال قرارداد فرهنگی ایران و هند، میزبان هنرمندان کشورمان است

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد