از بازی رایانه ای «تاریخ از این ور» در حضور معاون و مدیران سیما رونمایی شد.

به گزارش فناوری فرهنگی، با رونمایی از بازی رایانه ای «تاریخ از این ور»، قهرمانان آشنای انیمیشن های مرکز صبا، به عرصه تولیدات سرگرمی داخل کشور اضافه شدند

بازی «تاریخ از این ور» اثری سرگرم کننده در زمینه بازی های رایانه ای ساخته شرکت رایمون مدیا و با مشارکت مرکز صبا است، که در آن شخصیت های محبوب انیمیشن های مرکز صبا حضور دارند.

دکتر میرباقری معاون سیما، در مراسم رونمایی، با قدردانی از پدیدآورندگان این اثر بر نقش رسانه ملی در تولید محصولات فرهنگی تاکید کرد و گفت: برای خلق آثاری فرهنگی و سرگرمی نیازمند فاکتورهای گوناگونی در جامعه هستیم.

وی افزود: کشور ما اکنون در موقعیت ممتازی از نظر نیروی انسانی است که با رشد کمی و کیفی نظام ارتباطی و اطلاعاتی و در سایه امنیت شکل گرفته است. امروز شاهد شکوفایی خلاقیت نیروی جوان و تحصیلکرده ایران در عرصه های مختلف ملی، منطقه ای و جهانی هستیم.

معاون سیما با اشاره به تاثیر مولفه «پنجره جمعیتی» در رشد و شکوفایی عرصه های علمی، فنی و سرگرمی اضافه کرد: یکی از معیارهای امروزی برای رشد و توسعه در هر کشور همین پنجره جمعیتی است. نیروی جوان، کارآمد و فعال در هر کشور که با مدیریت صحیح و اشتغال زایی مناسب می توانند زمینه های توسعه در جامعه را فراهم اورند.

وی با استناد به آمار موجود، پنجره جمعیتی در ایران را بالغ بر 70 درصد خواند و افزود: بدیهی است افراد بسیاری از این گروه در عرصه فرهنگ و هنر مشغول تولید آثار فرهنگی هستند و سازمان صداوسیما به عنوان مقتدرترین سازمان و نهاد فرهنگی کشور افراد توانمند بسیاری را در این عرصه در خود جای داده است، بنابراین بزرگترین سرمایه انسانی و فرهنگی را می توان در این مجموعه دید.

دکتر میرباقری تاکید کرد: در سال های اخیر رسانه ملی فراز و فرودهای بسیاری به خود دیده و اکنون در آستانه جهشی دیگر، آمادگی دارد تا با تمامی امکانات، در کنار هوشمندترین و چابک ترین افراد در بخش های خصوصی، آثاری فاخر در عرصه فرهنگ و سرگرمی تولید نماید.

وی برندسازی را بزرگ‌ترین هنر رسانه ملی خواند و اضافه کرد: مسلما مهم‌ترین و پایدارترین برندهای داخل کشور از معبر رسانه ملی گذر کرده اند. بنابراین به تولید کنندگان داخلی توصیه می کنم از این ظرفیت غافل نشوند.

معاون سیما با اشاره به بازی «تاریخ از این ور» افزود: حضور قهرمانان انیمیشن های تولید صبا که کودکان آن ها را دوست دارند در این بازی رایانه ای همچون بذری است که در آثار فرهنگی کاشته شده و امیدواریم زمینه شکوفایی در کشور گردد.

مهندس محمد صادق مفتح مدیر عامل گسترش الکترونیک مبین ایران، دیگر سخنران این مراسم با معرفی توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری این شرکت در زمینه تولیدات آی تی در کشور گفت: با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و نخبگان کشور در بخش خصوصی و شرکت مخابرات بستری مناسب برای تولید محتوا در فضای مجازی به وجود آمده است. این بستر آسان و در دسترس، امروز همچون ابزاری توانمند قادر است برای انبوهی از تحصیلکرده ها زمینه های اشتغال زایی را فراهم نماید.

وی با اشاره به سخنان معاون سیما، پنجره جمعیتی را از یک‌سو فرصت و از سوی دیگر تهدید قلمداد کرد و افزود: اگر نتوانیم این جمعیت بالقوه فعال را مدیریت نماییم باید شاهد موج بزرگی از بیکاری در کشور باشیم.

مفتح در ادامه با قدردانی از همکاری مرکز صبا در تولید این بازی رایانه ای از جوانان صاحب اندیشه خواست تا با استفاده از بستر ایجاد شده در فضای مجازی، آینده ای روشن در این عرصه را رقم زنند.

مهندس نوری مدیرعامل شرکت رایمون مدیا و تولید کننده بازی رایانه ای «تاریخ از این ور» نیز در سخنان کوتاهی با قدردانی از مرکز صبا گفت: مشارکت مرکز صبا در تولید این انیمیشن و اجازه استفاده از قهرمانانی که کودکان با آنها مانوس هستند برای ما این امکان را فراهم کرد که از محبوبیت آنها استفاده و مخاطب را مجذوب این بازی نماییم.

وی صنعت تولید محتوا در زمینه رایانه را یکی از صنایع محبوب در جهان توصیف کرد و افزود: امیدواریم امروز با رونمایی از این بازی، درهای جدیدی به صنعت تولید محتوای کشور گشوده گردد و هر روز شاهد بروز و ظهور برنامه هایی متنوع از این نوع باشیم.

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد