دولت آمریکا به دنبال انتقام نظامی و اقتصادی از هکرهای روس

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از نتورک ورلد، در شرایطی که اطلاعات افشا شده در روزهای اخیر فرضیه دخالت دولت روسیه در هک رایانه های کمیته ملی دموکراتیک وابسته به حزب دموکرات این کشور را با تردیدهای جدی مواجه ساخته، مقامات اطلاعاتی و امنیتی این کشور کماکان انگشت اتهام را به سمت این کشور دراز می کنند.

گزارش مشترک اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا فاقد هر گونه سند قطعی و اطلاعات فنی ثابت کننده این اتهام است و به تازگی مشخص شده اف بی آی هرگز  نتوانسته رایانه های ظاهرا هک شده را به طور مستقیم بررسی کند و تنها به اطلاعات دست دوم یک شرکت مورد حمایت گوگل بسنده کرده است. اما دولتمردان آمریکایی ترجیح می دهند جنگ روانی خود با روسیه را ادامه دهند.

جیمز کلاپر در این مورد گفته است: پاسخ ما به این حملات سایبری ضرورتا سایبری نخواهد بود و ما تمامی ابزار اعمال قدرت ملی خود را بدین منظور در نظر می گیریم.

پیش از این برخی سناتورهای امریکایی نیز پیشنهاد اعمال تحریم های اقتصادی بر ضد روسیه را مطرح کرده بودند و حتی تعداد انها در مورد استفاده از گزینه نظامی صحبت کرده بودند.

کلاپر و مایکل راجرز، مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا به کمیته نیروهای مسلح آمریکا گفته اند که مطمئن هستند دولت روسیه هک رایانه های کمیته ملی دموکراتیک و ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون را هدایت کرده است. قرار است هفته آینده گزارش تازه ای در این زمینه توسط نهادهای اطلاعاتی دولت آمریکا منتشر شود.

روسیه بارها دخالت خود دراین حملات هکری را انکار کرده و ترامپ هم بارها این یافته ها را زیر سوال برده است. جولیان آسانژ مدیر سایت افشاگر ویکی لیکس هم که برخی از این اسناد را منتشر کرده می گوید آنها را از روس ها دریافت نکرده است. به نظر می رسد بحث و جدل در مورد این موضوع بعد از آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ نیز ادامه خواهد یافت.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد