مدیر بنیاد ملی بازی های رایانه ای: با بازی های آنلاین قمار جدی تر برخورد می کنیم

به گزارش فناوری فرهنگی، طی یکی دو ماه اخیر بعضاً شاهد رخدادهای مختلف در مورد قضیه فیلترینگ و محدودیت دسترسی به بازی های مختلف از جمله کلش آو کلنز بودیم.

اوایل آذر ماه این بازی به طور کامل از دسترس خارج شد و در مدت کوتاهی رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای علت آن اتفاق را اختلال سراسری در اینترنت کشور دانست.

اما بعد از کش و قوس های فراوان و اختلال در این بازی پرطرفدار، معاون قضایی دادستان کشور در نهایت اعلام کرد وضعیت پیش آمده به اینترنت ربطی ندارد و به دستور مستقیم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دسترسی به کلش آو کلنز محدود شده است.

حالا ورای این مسائل، حسن کریمی قدوسی، مدیر بنیاد ملی بازی های رایانه ای اذعان کرده اخیراً چند بازی آنلاین قمار آزادانه در حال فعالیت هستند و طی گفتگوهای انجام شده میان بنیاد، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و پلیس فتا، قرار است برخوردهای جدی صورت بگیرد.

با وجود اینکه به اعتقاد قدوسی فیلترینگ راه حل نهایی برای جلوگیری از فعالیت آنها نیست، این سرویس ها همچنان آزادانه فعالیت کرده و عناوین دیگری محدود می شوند.

هرچند که این سه گروه به دنبال برخورد جدید و احتمالاً دستگیری عوامل ترویج دهنده قمار، به عنوان یکی از موارد حرام دین و شریعت اسلام هستند.

منبع:دیجیاتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد