انتقاد دیرین دیرین از نقض کپی‌رایت/ سه دستور کار آینده دیرین دیرین

به گزارش فناوری فرهنگی، ابوالحسنی یکی از مدیران دیرین دیرین در نشست توسعه‌دهندگان محتوا با وزارت ارتباطات از عدم رعایت قانون کپی‌رایت در ایران انتقاد کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی حق تولیدکننده محتوا رعایت نمی‌شود.

وی توضیح داد: در حالی که بسیاری از افراد از محتوای تولید شده استفاده می‌کنند اما سهمی بابت استفاده از این محتوا به تولیدکننده نمی‌پردازند.

ابوالحسنی همچنین از سه برنامه دیرین دیرین برای توسعه خبر داد و گفت: 3 بخش دیرین‌آپ، گیگول و دیرین دیرین محلی به زودی به این مجموعه اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف دیرین‌دیرین ایجاد اشتغال فراگیر بر پایه شبکه رسانه‌های محلی است، گفت: سرانه بالای استفاده از موبایل در روز (2 تا 8 ساعت) بین ایرانی‌ها و ضریب نفوذ 80 درصدی موبایل در کشور زمینه توسعه محتوای دیجیتال در بازار تبلیغات و درآمدزایی از این بازار را فراهم می‌کند.

وی گفت: سهم تبلیغات دیجیتال از مجموع تبلیغات در جهان حدود 50 درصد است که در ایران به 2 درصد می‌رسد، به این ترتیب از مجموعه 3 هزار میلیارد تومان درآمد سرانه تبلیغات در ایران تا 1500 میلیارد تومان می‌تواند از راه تبلیغات دیجیتال تأمین شود.

ابوالحسنی گفت: طبق برنامه در سال اول فعالیت 12 درصد و در سال‌های بعد هر سال 15 درصد به این هدف نزدیک می‌شویم و در نهایت در یک روند 5 ساله به استاندارد جهانی در زمینه درآمد تبلیغات دیجیتال می‌رسیم.

وی درباره طرح تجاری آینده دیرین دیرین، توضیح داد: دیرین‌آپ یک سامانه کارآفرینی محلی است که چند هزار نفر را در آن درگیر خواهیم کرد؛ گیگول دایره‌المعارفی است که کشور را به 600 منطقه گردشگری تقسیم و هر منطقه را معرفی می‌کند و دیرین‌دیرین محلی، تولید دیرین دیرین به زبان هر استان با نیروهای همان استان طبق نیاز محلی یا دوبله دیرین دیرین‌های قبلی به زبان محلی است.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد