پوشش دادن ۴۲۸ میلیون صفحه مستهجن آمریکا توسط گوگل

به گزارش فناوری فرهنگی، امیرعلی خیراندیش – مدیر اجرایی جستجوگر پارسی جو – با بیان مطلب فوق اظهار کرد:  یکی از موسسات پژوهشی بین المللی تحت عنوان “MetaCert” از چند سال قبل تحقیقات گسترده ای را در زمینه محتوای پاک در فضای مجازی آغاز کرد که در تازه ترین گزارش خود افشا کرد آمریکا میزبان ۴۲۸ میلیون صفحه وب مستهجن است که این آمار نشان می دهد ۶۰ درصد صفحات غیر اخلاقی دنیا در ایالات متحده تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه گوگل در ارائه داده‌ها به کاربر ملاحظات اخلاقی را حتی برای کودکان هم لحاظ نمی کند، گفت: گوگل مدعی است که درصورت فعال سازی قابلیت جستجوی پاک توسط خود کاربر، پاسخگویی به پرسش ها به صورت پالایش شده و پاک ارائه خواهد شد درحالی که بر اساس گزارش تحلیلی دانشگاه هاروارد، گوگل با وجود تضمین قطعی، باز هم نتوانسته ادعای خود را محقق ‌کند و همین امر ضرورت استفاده از جستجوگر بومی در کشور را بیش از پیش ضروری می‌کند.

مدیر اجرایی جستجوگر پارسی جو ادامه داد: آخرین گزارش سالانه‌ نهاد بین المللی Covenant Eyes که به بررسی گوگل اشاره دارد، نشان می دهد که به دلیل ضعف در کنترل این جویشگر، ۱۳ درصد از جست‌وجوهای انجام گرفته با مضامین غیراخلاقی و نامناسب بوده که اغلب آنها توسط کاربران نوجوانان از سراسر دنیا بوده‌ است، ضمن اینکه این نهاد بین المللی در این گزارش افشا کرد در گوشی های تلفن همراه که گوگل روی آنها نصب است به ازای هر ۵ جستجو، بیش از ۱ مورد مرتبط با مضامین غیراخلاقی و نامناسب بوده است.

وی با بیان اینکه کاربران ایرانی در رتبه پنجم جهانی استفاده از گوگل قرار دارند، افزود: عدم پالایش و دسترسی آسان به بیش از ۴۰۰ میلیون صفحه وب مستهجن از طریق گوگل شرایط هشدار دهنده ای را برای نسل جدید ایجاد کرده است که همین امر لزوم فرهنگ سازی در استفاده از جستجوگر بومی را در ایران دو چندان می کند.

خیر اندیش افزود: زمان آن رسیده تا مردم‌ کشورمان با انتخاب جستجوگرهای بومی فرزندان خود را در مقابل محتواهای نامناسب در فضای اینترنت حفاظت کنند.

وی همچنین گفت:سایت Easycounter با تکیه بر معیار جهانی اعتبار سنجی وب سایت ها (My WOT) جستجوگر بومی پارسی جو را به عنوان یکی از امن ترین و پاک ترین جویشگرهای دنیا دانست و آن را در دسته ممتاز جهانی قرار داد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد