«TGC» به‌دنبال جذب سرمایه‌های خارجی/ تبعات فیلتر «کلش آو کلنز»

به گزارش فناوری فرهنگی، نشست خبری آغاز رسمی ثبت نام رویداد بین‌المللی «تهران گیم کانونشن» (TGC) پیش از ظهر امروز یکشنبه ۳ بهمن‌ماه با حضور مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مهرداد آشتیانی طراح این رویداد برگزار شد.

در ابتدای این نشست و پس از یک دقیقه سکوت به احترام جان باختگان حادثه ساختمان پلاسکو، حسن کریمی‌قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هم این سانحه را به بازماندگان تسلیت گفت و بر لزوم درس گرفتن مسئولان از این دست حوادث تأکید کرد.

کریمی قدوسی سپس به اهمیت رویداد تی جی سی پرداخت و گفت: بازار بازی های رایانه‌ای در دنیا هر چندسال یک بار در حال پوست‌اندازی است و به نظرم به همین دلیل می‌توان گفت هنوز صنعت گیم نه فقط در ایران که در دنیا جوان است و تحولات چند سال اخیر کل فضای این صنعت را تحت تاثیر قرداده است.

وی افزود: به همین دلیل کشور ما در این زمینه خوش اقبال بوده و در زمینه تولید باری‌های کوچک‌تر حتی مزیت نسبی هم پیدا کرده است. در حال حاضر شاهد رشد ۳۰ تا ۳۵ درصدی تولید در کشور هستیم و امروز بالغ بر ۲ هزار بازی‌ساز و ۱۰۰ شرکت فعال در این حوزه داریم.

قاعده بازار محلی در صنعت گیم از بین رفته است

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تأکید بر اینکه فضای جدید صنعت گیم در دنیا قاعده بازار محلی را از بین برده و هر محصولی برای کل جهان تولید می‌شود، گفت: ما نیازمند استفاده از تجربه‌های بازی سازان بین‌المللی داریم. نیاز داریم استانداردهای فنی بازی سازی خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم. البته موضوعات باید محتوای بومی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: ما به دنبال سرمایه‌گذاری خارجی در بازار داخلی بازی‌های رایانه‌ای هستیم و البته این هدف کمی بلندپروازانه است. ابتدا باید امنیت سرمایه‌گذاری در کشور اثبات شود. به عنوان مثال اتفاقی که برای بازی کلش آو کلنز طی هفته‌های اخیر رخ داد تبعات خارجی بسیاری برای ما داشت. تماس‌های بسیاری از طرف‌های مذاکره خود داشتیم که می‌پرسیدند با این چالش‌ها چگونه انتظار دارید سرمایه خود را به کشورتان بیاوریم.

کریمی‌قدوسی سپس تأکید کرد: ما باید به دیگران اثبات کنیم صنعت گیم در ایران وجود دارد و امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری در این میدان هم وجود دارد.

تی‌جی‌سی؛ پلی میان خاورمیانه و کشورهای پیشرو صنعت گیم

وی ادامه داد: با اطلاع از جمیع این موارد بود که با استفاده از فضای تعامل میان ایران و کشورهای دیگر به خصوص اروپا در دوران پسابرجام، ایده یک رویداد و بازار منطقه‌ای مطرح شد. از همین منظر هم تی‌جی‌سی می‌خواهد پلی میان خاورمیانه با کشورهای پیشرو در صنعت گیم باشد.

در ادامه این نشست مهرداد آشتیانی. مدیر و طراح رویداد تی جی سی در توضیحاتی مشروح به جزئیات برگزاری این رویداد پرداخت. وی با بیان اینکه این رویداد قرار است تبدیل به «شاهراه ارتباطی» ارتباطی میان فعالان داخلی و خارجی بازی‌های رایانه‌ای شود، بخش‌های اصلی این رویداد را اینگونه معرفی کرد: جلسات تجاری برای ارتباط کشورها، کنفراسها و کلاس‌های تخصصی، روز ناشران و نمایشگاه بازی‌سازان مستقل.

وی سپس محور کنفرانس‌ها و کلاس‌های تخصصی را «طراحی بازی»، «تولید»، «تجارت و کسب و کار»، «فنی»، و «هنری» برشمرد و گفت: برمبنای همین ۵ محور در این رویداد ۶۰ کنفرانس، ۵ کلاس و ۳۰ سخنران بین‌المللی خواهیم داشت.

تسهیلات ویژه برای شرکت‌کنندگان در تی‌جی‌سی

آشتیانی در پایان مخاطبان اصلی این رویداد را بازی‌سازان، ناشران، توزیع‌کنندگان، فروشندگان و سایر فعالان بازار بازی‌های رایانه‌ای دانست و ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان از سوی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و ارائه غرفه رایگان برای بازی سازان مستقل از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را از بسته‌های حمایتی این رویداد اعلام کرد.

در پایان این نشست کریمی قدوسی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره امکان لغو رویداد بین‌المللی به واسطه برخی فشارها آن هم در اردیبهشت ماه سال آینده و چند هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه چنین مشکلاتی در کشور هست اما مذاکراتی برای امن شدن برگزاری این رویداد داشته‌ایم. بالغ بر ۲۰ ارگان و نهاد فرهنگی را در جریان این رویداد گذاشته‌ایم تا اگر نگرانی هست از همین امروز برطرف کنیم و امیدواریم رویداد بدون حاشیه برگزار شود.

نخستین رویداد بین‌المللی تهران گیم کانونشن (TGC) ۹ و ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد