عروسک‌های بومی کانون پرورش در نمایشگاه تسنیم عرضه شده‌اند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قاسم سلیمانی مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون با اعلام این خبر افزود: در این نمایشگاه که اداره کل امور بانوان شهرداری تهران متولی برگزاری آن بود، ۱۰۰ عروسک با لباس‌های سنتی و محلی اقوام ایرانی و پوششی از اقوام لر، کرد، ترک و همچنین نمونه‌هایی از لباس‌های قشقایی و زنان شمال کشور و عروسک‌های ملی سارا به نمایش گذاشته شد.

وی گفت: این نمایشگاه شرایطی ایجاد کرد تا هر کدام از بانوانی که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند بتوانند با سلایق و ویژگی‌های متفاوت خود با لباس‌ها و پوشش‌های مردم و قوم‌های مختلف کشور آشنا شوند.

سلیمانی بیان کرد: عروسک‌های آیینی مانند عروسک‌های باران‌خواه و «تکم»، «خاله نخودی» و عروسک‌هایی که از آمدن نوروز خبر می‌دهند و… در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

وی افزود: عروسک‌های ملی سارا با لباس‌های‌ متعلق به استان‌ها و منطقه‌های مختلف کشور همچون گیلان، مازندران، ترکمن، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، اصفهان(ابیانه)، کردستان، آذربایجان غربی و خراسان (تربت جام) در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

نمایشگاه عروسک‌های بومی و آیینی کانون در پنجمین جشنواره مد و لباس تسنیم از ۲۲ تا ٢٩ دی ماه ۹۵ در محل نمایشگاه‌های دائمی شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو برگزار شد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد