پرفروش ترین و دانلود شده ترین بازی های موبایل در سال 2016

به گزارش فناوری فرهنگی، پس از پایان سال 2016 میلادی به تدریج آمار و ارقام جالبی در حوزه های مختلف در سال 2016 منتشر می شوند. برای مقال می توان به پرفروش ترین بازی های کنسولی، پرفروش ترین تلفن های هوشمند، بهترین ها و بدترین ها در هر زمینه ای اشاره کرد. اما یکی از نکات جالب و قابل توجه در بین این آمارها نیز به بازی های موبایلی باز می گردد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سخت افزار؛ اگر پیگیر خبرهای مربوط به بازی ها و اپلیکیشن های منتشر شده در سال 2016 باشید حتما می توانید به راحتی دانلود شده ترین بازی های سال گذشته را پیش بینی کنید. بر اساس گزارشی که توسط Sensor Tower منتشر شده بازی پوکمون گو در هر دو پلتفرم اندروید و iOS به عنوان دانلود شده ترین بازی سال شناخته شده است. اما رتبه های دوم در دو پلتفرم متفاوت هستند. در حالی که این عنوان در iOS به سوپر ماریو ران تعلق دارد، Subway Surfers رتبه دوم دانلود شده ترین بازی های اندرویدی را به خود اختصاص داده است. همچنین رتبه سوم نیز در هر دو پلتفرم به Piano Tiles 2 تعلق دارد. اما نکته ای نیز در این بین وجود دارد و آن تعداد کاربران هر یک از این پلتفرم هاست. همان طور که می دانید تعداد کاربران اندرویدی در جهان به مراتب بیش از iOS است و همین باعث تفاوت در رده بندی کلی خواهد شد. در رده بندی کلی بین بازی های دانلود شده در سال 2016، بازی پوکمون گو در مقام اول، Piano Tiles 2 در رده دوم و Subway Surfers در رده سوم قرار دارد.

بخش دیگری از این گزارش به پر درآمد ترین بازی های سال گذشته ارتباط دارد. بازی هایی که قابلیت خرید درون برنامه ای در آنها وجود داشته و کاربران می توانند با پرداخت مبالغی به بخش های گسترده تر یا امکانات بیشتری از بازی دسترسی داشته باشند. از این نظر در iOS سه بازی Monster Strike، Game of War و Clash of Clans رده های اول تا سوم را به دست آورده اند و در پلی استور نیز به ترتیب Monster Strike، Clash of Clans و پوکمون گو سه جایگاه برتر را کسب کرده اند. در رده بندی کلی پرفروش ترین بازی ها بدون در نظر گرفتن پلتفرم نیز باز هم Monster Strike در صدر بوده و CoC و Game of War دوم و سوم شده اند.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد