اولین هفته نامه رصدی فناوری های فرهنگی منتشر شد

به گزارش فناوری فرهنگی، اولین بسته خبری فناوری های فرهنگی منتشر شد. این خبرنامه هفتگی به رصد اخبار مهم حوزه های صنایع فرهنگی از جمله؛ بازی های ویدئویی، انیمیشن، اسباب بازی، فناوری های اجتماعی، اموزش الکترونیکی، صنایع دستی و گردشگری و … می پردازد.

1-فناوری های اجتماعی

-تصویب مشوق‌هایی برای حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی

با جدی شدن اثرات شبکه های اجتماعی، هفته گذشته واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از تصویب مشوق‌هایی برای حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی داد و افزود: برای شبکه های اجتماعی داخلی صد درصد بومی و شبکه های خارجی دارای سرور در ایران مشوق هایی در نظر گرفته ایم اما شبکه های خارجی خارج از ایران مورد حمایت نخواهند بود، بر اساس این آیین نامه شبکه‌های اجتماعی داخلی برای برخورداری از حمایت به سه سطح با تعداد کاربر تقسیم می شوند که در سطح اول به شبکه های دارای بیش از یک میلیون کاربر مجوز ارائه خدمات ارزش افزوده، تبلیغات و خدمات پرداخت اعطا خواهد شد.

منبع: ایسنا

-هوشمندسازی کنتورهای گاز با اینترنت اشیا

در راستای بهینه سازی الگوهای مصرف و کاهش هزینه ‏های مصرفی گاز، کنتورهای گاز بر بستر اینترنت اشیا (IOT) هوشمند می‌شوند. بنابر اعلام همراه اول، شرکت ملی گاز ایران و اپراتور همراه اول برای هوشمندسازی کنتورهای گاز کشور بر بستر اینترنت اشیا (IOT) توافقنامه همکاری امضا کردند.

منبع: فارس

صدا و سیما به 5 اپراتور مجوز IPTV داد

سازمان صدا و سیما با اعطای مجوز تلویزیون تعاملی به 5 شرکت، اجازه داد مخاطبان در کنار استفاده از سرویس سازمان صداوسیما از خدمات این 5 تلویزیون تعاملی نیز استفاده کنند.

منبع:تسنیم

ادعای جذب ۱۰ میلیون کاربر در پیام‌رسان سروش

نرم‌افزار«سروش» یک پیام رسان ایرانی است که می‌خواهد با امکانات تازه‌اش مخاطبان وطنی را به خود جذب کند. نرم افزاری که دستپخت جمعی دانشجویان دانشگاه شریف است و امید و آرزوهای زیادی برایش دارند. سروشی‌ها معتقدند باتوجه به امکانات بومی که ارائه داده‌اند زمین بازی را به نفع خودشان تغییر داده‌اند و حالا در حال توسعه زیرساخت‌هایشان هستند تا بتوانند کاررا بهتر جلو ببرند و معتقدند برگ برنده‌های زیادی دارند. آقای عیسی ایمان زاده مدیرفنی سروش پیش بینی می‌کنند که باتوجه به رونمایی رسمی پایان سال و حمایت‌های ارگان‌های داخلی قطعا سال بعد با بیش از ۱۰ میلیون کاربر خواهند داشت.

منبع: تابناک

تعیین حداقل سن مجاز ورود به شبکه‌های اجتماعی در اروپا

سن مجاز کودکان برای ورود به شبکه های اجتماعی ۱۶ سال تعیین شد. تصویب قوانین جدید در اروپا در راستای افزایش حداقل سن مجاز کودکان برای حضور در شبکه‌های اجتماعی از ۱۳ سال به ۱۶ سال در اواخر سال ۲۰۱۵ ، نشان‌ دهنده وجود نگرانی‌ هایی در سایر کشور‌ها در مورد استفاده کودکان از شبکه ‌های اجتماعی است.

منبع:مهر

2-بازی‌های ویدئویی

-رشته بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی می‌شود

دبیر اجرایی همایش ملی بازی‌های رایانه‌ای: دانشگاه اصفهان در نظر دارد به صورت رسمی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته بازی‌های رایانه‌ای را دایر کند.

منبع:مهر

-درآمد ۳۰میلیارد دلاری آمریکا از صنعت گیم/ «جنگ ابدی» صدرنشین شد

۱۰ بازی برتر ۲۰۱۶ در بازار آمریکا بر اساس آمار فروش شان اعلام شد؛ «ندای وظیفه: جنگ ابدی»، «بتلفیلد ۱»، «دیویژن»، «ان بی ای ۲۰۱۷»، «ان اف ال ۲۰۱۷»، «جی تی ای ۵»، «اور واچ»، «ندای وظیفه: عملیات سیاه ۳»، «فیفا ۱۷»، «فاینال فانتزی ۱۵» این 10 بازی بودند.

منبع:ایسنا

3-گردشگری و صنایع دستی

-نخستین جشنواره فجر صنایع دستی برگزار می شود

نخستین جشنواره فجر صنایع دستی با هدف تبیین اهمیت جایگاه صنایع دستی به عنوان نمودی از فرهنگ ایرانی- اسلامی، نمایش تخصصی آثار هنرمندان شاخص و جریان های نوین در حوزه طراحی و تولید برگزار می شود.

منبع: مهر

-صنعت گردشگری در مقابل مشکلات مقاومت خواهد کرد

استاد گردشگری دانشگاه ویسکانسن ایالات متحده گفت: در زمان‌های سخت اقتصادی و سیاسی، صنعت گردشگری سالانه ۵درصد رشد داشته و در مقابل اشکالات موقتی می‌تواند مقاومت کند.

منبع:مهر

-صادرات یک میلیارد دلاری در سال برای صنایع دستی

معاون صنایع دستی کشور در مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر صنایع دستی گفت: یکی از مهمترین چشم اندازهای ما در برنامه ششم توسعه رسیدن به صادرات یک میلیارد دلاری در سال است.

منبع:ایسنا

-سازمان صنایع‌دستی به صورت یک واحد مسقل احیا شود

رئیس انجمن صادرکنندگان صنایع‌دستی کشور گفت: صنایع دستی ما را چند تکه کرده و هر تکه را به یک سازمان واگذار کرده‌اند. لازم است سازمان صنایع‌دستی به صورت یک واحد مسقل احیا شود.

منبع:ایسنا

4-اسباب بازی

-توجه به فضاهای اینترنتی کودکان و نوجوانان به برنامه نیاز دارد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد است حضور گروه سنی کودک و نوجوان در فضاهای اینترنتی یکی از مسایلی است که کانون باید برای آن برنامه داشته باشد. علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل  کانون در نشست هم‌اندیشی پرتال کودک و نوجوان، ترویج فرهنگ درست استفاده کردن از فن‌آوری‌های جدید، تقویت بینه اعتقادی، دینی، معنوی و خدا باوری در کنار تولید محتوای مناسب برای مخاطبان را از مهم‌ترین راه حل‌ها در مواجهه با پدیده فضای مجازی برشمرد.

-سکوت در نمایشگاه اسباب‌بازی!

نمایشگاه اسباب‌بازی در حالی به کار خود پایان داد که شرکت‌کنندگان در آن به نقش مهم تبلیغات در معرفی تولیدات ملی اشاره داشتند و معتقد بودند: نمایشگاه‌ها به درستی اطلاع رسانی و تبلیغ نمی‌شود.

منبع: مهر

-عروسک «فلیکس جهانگرد» تولید می‌شود

عروسک، لوازم‌التحریر و لوازم جانبی «فلیکس» در حالی در دست تولید است که به زودی کاراکتر ایرانی «نیلی» مشابه شخصیت داستانی این خرگوش جهانگرد، خلق و وارد بازار کتاب می‌شود.

منبع:مهر

5-توسعه کارآفرینی

آمار بالای بیکاری فارغ‌التحصیلان IT در ایران

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گفت: به دلیل عدم انطباق بین آموزشهای مرتبط با رشته‌ IT و تقاضای موجود در بازار کار، فارغ التحصیلان این رشته عمدتا بیشترین آمار بیکاری در میان رشته‌های تحصیلی را دارند.

منبع:ایسنا

منبع: مهر

شبکه نوآوری تهران رونمایی می‌شود

کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تاسیس و راه‌اندازی شبکه نوآوری تهران با رویکرد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان خبر داد.

منبع:ایسنا

-فقط یک درصد افراد، کارآفرین هستند!

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه در آینده نزدیک به انفجار کارآفرینان خواهیم رسید، گفت: شاخص بهره‌وری کار ایران در بخش ارتباطات بسیار فزاینده و رو به رشد بوده است. اکنون ۹۹ درصد افراد کارجو و تنها یک درصد کارآفرین هستند؛ از این یک درصد جمعیت کارآفرینان نیز، سه تا ۱۰ درصد به شرکت‌های دانش‌بنیان متصل هستند.

منبع:ایسنا

-نقش دولت در استارت‌آپها نظارتی باشد

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: مشاغل سنتی مانند گذشته کارایی ندارند و پاسخگوی نیاز فعلی مردم نیستند لذا برای آنکه از گردونه تجارت خارج نشوند چاره‌ای جز تطابق با تکنولوژی‌های روزآمد ندارند.

منبع:تسنیم

6-پی نمایی

-برگزاری دومین مسابقه تصویرسازی و نویسندگی پی‌نما با موضوع آتش‌نشان‌ها

خانه‌ی پی‌نمای ایران، دومین مسابقه از سری مسابقات طراحی و نویسندگی پی‌نما را در دو بخش مجزا و با موضوع آتش نشان‌ها، برگزار می‌نماید. این مجموعه از همه‌ی علاقه‌مندان و هنرمندان در هر رده‌ی سنی و با هر سبکی دعوت کرده تا در این رویداد هنری شرکت کنند. علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و تاریخ برگزاری مسابقه به پایگاه اینترنتیpeinama.ir  مراجعه نمایند.

منبع: فنافر

**سیدمیلاد علیزاده

 

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد