واکاوی وضعیت صنعت بازی‌های رایانه ای به شیوه «غیر محرمانه»

به گزارش فناوری فرهنگی، «غیرمحرمانه» در قسمت مستند گزارشی که پنجشنبه ۲۱ بهمن ساعت ۲۱ روانه آنتن می شود با سید محمدعلی سید حسینی مدیر پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای پیرامون نمایی کلی از بازی های دیجیتال و وضعیت حال حاضر این صنعت گفتگو کرده است. سید مهدی دبستانی کارشناس ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این برنامه به حمایت های دولتی از تولید بازی های رایانه ای اشاره کرده است.

همچنین چند تن از تولیدکنندگان بازی های رایانه ای در عرصه کامپیوترهای شخصی و گوشی های همراه از دیگر کارشناسانی هستند که درباره وضعیت امروز این صنعت و مشکلات موجود در این مسیر صحبت کرده اند.

در مناظره «غیر محرمانه» که جمعه ۲۲ بهمن ماه ساعت ۲۱ از شبکه دو با حضور مدعوین و مهمانان اصلی روی آنتن می رود، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مشهد و کلات و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، حسن کریمی قدوسی ‎مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و محمد مهدی بهفر راد مدیرعامل یکی از شرکت های تولید کننده بازی های رایانه ای به بیان نظرات خود می پردازند.

در این مناظره از برنامه «غیر محرمانه» ابتدا تهدید یا فرصت بودن بازی های رایانه ای مورد تحلیل قرار گرفته و در ادامه به نقاط ضعف و قوت تولید این صنعت پرداخته خواهد شد. تولید محتوای بومی و نزدیک به فرهنگ ایرانی اسلامی به عنوان یکی از الزامات مهم در این عرصه بخش عمده مناظره فوق را به خود اختصاص خواهد داد.

«غیرمحرمانه» تا کنون موضوعات مختلفی را چون بررسی وضعیت صنعت خودروسازی، فرصت ها و تهدیدهای گردشگری در ایران، نگاهی به وضعیت بنزین و آلودگی هوا، جریانات مد و پوشاک در کشور، تعاملات ارباب رجوع و کارگزار، فرهنگ کار جمعی در ایران، روشن کردن چندسویه واقعیت ترافیک، بنیان های اقتصاد مقاومتی و راهکارهای عملیاتی شدن آن، ناشکیبایی و دلایل افزایش آن، حمایت از تولید ملی، آسیب شناسی نظام آموزشی کودکان استثنایی، اوقات فراغت، اجاره بهای مسکن، فرهنگ مدارا، بررسی اقتصاد بدون نفت، طرح تحول نظام سلامت، وضیعت تاکسیرانی کشور، واکاوی خروج از رکود اقتصادی، طب سنتی، کسب و کارهای کوچک، وضعیت خبررسانی در شبکه های مجازی و… مورد بحث و تبادل نظر قرار داده است.

مستند مناظره «غیرمحرمانه» به تهیه کنندگی علیرضا عاصم یوسفی و اجرای محمود احمدی افزادی با روایت مهدی بابایی کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی که پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت ۲۱ از شبکه دو روی آنتن می رود و بازپخش آن شنبه ساعت ۱۳:۳۰ خواهد بود.

منبع:برنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد