اقدامات جدید چین برای نظارت شدیدتر بر اینترنت

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از رویترز، چین درنوامبر یک قانون امنیت سایبری بحث برانگیز برای مقابله با آنچه پکن آن را رشد تهدیداتی مثل تروریسم وهک می نامد به تصویب رساند. اما این قانون نگرانی هایی را میان کسب و کار خارجی وحقوق خارجیان ایجاد کرد.

منتقدین خارجی میگویند این قانون، شرکتهای تکنولوژیهای خارجی را از چند سو تهدید میکند و این شامل الزاماتی ستیزه جویانه برای بررسی هایی امنیتی واطلاعاتی که بر سرور های چین ذخیره میشوند، خواهد شد.

در قوانین پیش نویس جدید، که توسط رگلاتور اینترنت، آخر هفته در چین منتشر شد، پیشنهاد راه اندازی یک بخش درون دپارتمانی برای معاینه و هماهنگ کردن سیاستهای کشور ارائه شده است.

این کمیسیون ریسک امنیت بین الملل را پذیرفته و حزب کمونیست و دولت را از خرید اجناس و خدمات آنلاین که تایید نشده اند منع میکند.

هنوز مشخص نیست که این بخش جدید چه زمانی راه اندازی میشود. قوانین جدید تا چهارم مارس برای نظردهی عمومی باز خواهند بود .پیشنهادات پیشنویس معمولا پس از به تصویب رسیدن در چین تغییر میکنند.

در سال 2015، چین قانون گسترده امنیت ملی را تصویب کرد که طبق آن تمام شبکه های کلیدی و اطلاعاتی، امن و قابل کنترل باشند و همچنان شدیدا اینترنت را زیر نظر دارند؛ این امر از  پاک کردن نظراتی که در رسانه ها مضر میپندارد تا بلوکه کردن وبسایتهای معروف خارجی مثل گوگل و فیسبوک را شامل می شود .

چین میگوید که اقداماتش برای حفظ امنیت و تعادل جتماعی ضروری است.

 منبع: تابناک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد