۸۰۰ برند در زمینه صنایع دستی در کشور شناسایی شد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نشست برند سازی در صنایع دستی با حضور و سخنرانی زینب شفیعی دکترای جامعه شناسی اقتصادی با رویکرد ساخت برند در رشته های مختلف صنایع دستی برگزار شد.

وی  گفت :  برند به طور فعالی با مخاطب و مصرف کننده در تعامل است،  هنرمند و دست سازه او حتی گاهی به شکل یک مصلح اجتماعی رویدادهای اجتماعی را در آثارش بازتاب می دهد. این مسئله در  برندهای جدید  که بر اساس نام خالق برند شناخته می شوند و شبکه ای از روابط اجتماعی که این یک نفر آن را شکل داده است، بیشتر دیده می شود.

شفیعی با تاکید بر چهار ویژگی برندها شامل تمایز، سبک، شبکه یا سازمان اجتماعی و اعتماد افزود: در عرصه تولید صنایع دستی ویژگی دوم برندهای جدید،  نحوه آموزش است که برای آن دوره های تخصصی و کوتاه مدت وجود دارد و دیگری محصولات  تولیدی در فضاهای  مجازی است که  مصرف کننده در آنها فعال است و میزان فروش هم بالاتر است.

وی با تقسیم بندی رشته های صنایع دستی یه گروه های بزرگ مبلمان و دکوراسیون داخلی، زیورآلات، کیف و کفش، سفال و سرامیک، لباس و عروسک و زیرمجموعه های کوچکتر با آوردن مثالهایی، بیا ن کرد : استفاده از نام شخص در نام برندهای جدید و نو، امروزه بسیار رایج شده که در ارتباط گیری با مخاطب هم موفق بوده، وجود مواد اولیه  مختلف از کم قیمت تا گران قیمت، دست ساز  بودن همه این محصولات، وجود و استفاده مفاهیمی سنتی و قدیمی و نوستالژیک از خط فارسی تا نگاره های فرش و کاشی و ایران باستان همه اینها خصوصیات و ویژگی برند های موجود امروز در بازار است که توانسته ایم شناسایی کنیم وچیزی حدود ۸۰۰  برند در زمینه صنایع دستی  را شناسایی کرده ایم.

این فعال کار آفرینی  بانوان و دانش آموخته جامعه شناسی اقتصادی  همچنین با مهم خواندن زنان و کودکان به عنوان دو جامعه مهم مصرف کننده و هدف برای برند های صنایع دستی، لزوم سرمایه گذاری و شناخت این دو جامعه را مهم و جایزشمرد.

نشست تخصصی برند سازی در صنایع دستی روز گذشته در محل سالن جلسات معاونت صنایع دستی با حضور جمعی از علاقمندان و صاحب نظران برپا شد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد