معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از مرکز تصویرسازی رایانه‌ای رایمون مدیا بازدید کرد

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در مرکز تصویرسازی رایانه ای رایمون مدیا از بخش های مختلف این مرکز بازدید کرد، مرکز تصویرسازی رایانه ای رایمون مدیا شرکتی فعال در عرصه فیلم، بازی های رایانه ای و انیمیشن است که عملیات عمرانی و فنی آن آن پایان سال جاری به اتمام می رسد با این حال بسیاری از بخش های آن فعال بوده و شرکت‌های دانش بنیان در آن مشغول به فعالیت و تولید فیلم، بازی های رایانه ای و انیمیشن هستند تا ابزارهای تولید محتوا، ارزان و داخل کشور در اختیار افراد و شرکت‌های دارای خلاقیت قرار گیرد.

ستاری با حضور در این مرکز از مرکز رشد در نظر گرفته شده برای تیم ها و شرکت های نوپا و بخش های آن بازدید کرد ارائه خدماتی همچون فضای کاری، ورک استیشن های قوی برای نیروی مستعد حوزه انیمیشن و بازی، آکادمی هنرهای دیجیتال، امکانات جانبی همچون کتابخانه و همکاری با مراکز علمی از جمله خدماتی است که این بخش ارائه می دهد. در این مرکز تلاش بر این است تجهیزات فنی طبق فناوری‌های روز برای خلق آثار با کیفیت و ماندگار تجهیز شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین از رندرفارم، محل استقرار شرکت‌ها،سینما با ظرفیت 100 نفر مجهز به سیستم دالبی به همراه سیستم پخش k 4، اتاق صدا و تدوین نیز دیدن کرد. همچنین بازدید از روند تولید پروژه موشن کپشن”جوانمردان” نیز از دیگر بخش های این  بازدید بود.

مرکز CGI نیز از بخش هایی بود که ستاری در جریان روند پیشرفت کار آن قرار گرفت این مرکز دارای رندرفارم اصلی با قدرت 3400 گیگاهرتز با امکان 85000 گیگاهرتز ساعت در روز است وجود ورک استیشن با قدرت 160 گیگاهرتز برای تست رندر و  پردازش مجتمع نیز از دیگر امکانات این مرکز است همچنین 110 ورک استیشن برای تولیدات سه بعدی، 50 عدد برای تولیدات دو بعدی، 20 سیستم اداری کنترل پروژه و پرینتر سه بعدی از دیگر امکانات آن است.

در حال حاضر تیم های فعال در این مرکز مشغول تولید دو انیمیشن سینمایی هستند و دو پروژه دیگر نیز به زودی آغاز می شود. همچنین بازی های “تاریخ از این ور”، “شجاعان” و “ماهی بادکنکی” نیز به همت این مجموعه تولید شده است. در پایان بازدید از بخش های مختلف این مرکز قرار شد این مرکز برای تجهیز و اتمام ساخت از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار شود.

در این بازدید دکتر مفتح مدیر عامل هلدینگ مبین ایران به عنوان سهامدار اصلی مرکز تصویرسازی رایانه ای رایمون مدیا، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، محمد  حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و امیری نیا رییس هیئت مدیره موسسه دانش بنیان برکت و حسینقلی نوری مدیر مرکز تصویر سازی رایانه ای رایمون مدیا ستاری را همراهی کردند.

منبع: معاونت علمی و فناوری  ریاست جمهوری

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد