آتش‌نشان‎ها کمیک استریپ می‌شوند

به گزارش فناوری فرهنگی، پی‌نما یا همان کمیک استریپ یکی از صنعت‌های ذیل سند ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی است. در این سند به صنعت‌های مختلفی از جمله صنایع فرهنگی، سینما، پویانمایی و غیره اشاره شده است که پی‌نما (کمیک استریپ) را می‌توان پایه اصلی چنین صنایعی دانست.

در سینما و پویانمایی پایه اولیه داستان‌ها همگی از کمیک استریپ ایجاد می‌شود که در همین راستا در ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی نیز یک کارگروه ویژه به صنعت پی نما (کمیک استریپ) اختصاص داده شده است.

خانه پی نمای ایران نیز که به حمایت همین کارگروه از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد در حال برگزاری دومین مسابقه از سری مسابقات تصویرسازی و نویسندگی پی نما است. این رویداد در دو بخش مجزا تصویرگری و نویسندگی با موضوع یکی از عملیات آتش‌نشان‌ها برگزار می‌شود.

این رویداد که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی برگزار می‌شود از همه‌ی علاقه‌مندان و هنرمندان در هر رده سنی و با هر سبکی دعوت می‌کند تا در این رویداد هنری شرکت کنند.

روند داستان مسابقه به این صورت است که تعدادی مأمور آتش‌نشانی به مأموریت اعزام می‌شوند و در حین عملیات در شرایط سختی قرار می‌گیرند. در این موقعیت یکی از اعضای تیم برای خروج دیگران از بحران تصمیم قهرمانانه‌ای می‌گیرد و …

در بخش تصویرسازی مسابقه پی نما جوایز ارزنده ای به نفرات اول تا سوم تعلق می گیرد

در بخش نویسندگی مسابقه پی نما نیز جوایز ارزنده ای به نفرات برگزیده اهدا میشود.

مهلت ارسال آثار به این مسابقه 7 اسفندماه 1395 است و مراسم اختتامیه این رویداد 20 فروردین 1396 در دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

دومین مسابقه تصویرسازی و نویسندگی پی نما (کمیک استریپ) با موضوع یکی از عملیات آتش‌نشان‌ها و به حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

 

منبع: بنیاد ملی نخبگان

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد