بندهایی از سیاست‌های ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی بومی تصویب شد

به گزارش فناوری فرهنگی، در این جلسه که عصر شنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، گزارشی از موتورهای جستجوی فعال در کشور ارائه شد و اعضا به اتفاق مقرر کردند که موتورهای جستجوی بومی باید مورد حمایت قرار گیرند. در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و مراکز آموزشی نیز موتورهای جستجوی بومی باید به‌صورت پیش‌فرض در رایانه‌های سازمانی تعریف و بکارگیری شوند.

همچنین در ادامه تصویب سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی برخط بومی، مقرر شد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از طریق یک کارگروه متشکل از دستگاه‌های ذیربط، شرایط و ضوابط اعطای مجوز به این دسته پیام‌رسان‌ها را تعیین کند و پنجره واحدی تشکیل شود تا متقاضیان تاسیس پیام‌رسان‌های بومی، برای اخذ مجوز از مراجعه به دستگاه‌های متعدد بی‌نیاز بوده و امور خود را از طریق این پنجره واحد دنبال کنند.

نحوه حمایت دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شبکه‌های اجتماعی بومی نیز تعیین و مقرر شد قوه قضائیه در مدت دو ماه، آیین‌نامه‌ای را به منظور صیانت از حقوق شهروندی، حریم خصوصی، امنیت حقوقی و اعتمادسازی و حمایت حقوقی از تداوم کسب و کار و فعالیت پیام‌رسان‌های اجتماعی تهیه و به شورای عالی فضای مجازی ارائه کند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد