6 روز تا تفکیک محتوای داخلی از خارجی اینترنت/ گزارش کاربران از برخی اختلالات مقطعی

به گزارش فناوری فرهنگی، در راستای اجرای شبکه ملی اطلاعات، طبق اعلام وزارت ارتباطات و مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار است اپراتورهای ثابت و سیار ارائه‌دهنده اینترنت  تا 15 اسفند پهنای باند خارجی و داخلی را به صورت تفکیک شده به مشترکان ارائه کنند.

در این جداسازی قرار است تعرفه استفاده از محتوای داخلی و سایت‌هایی که داخل میزبانی‌ می‌شوند نصف قیمت مراجعه به سایت‌های خارجی باشد تا منجر به کاهش قیمت استفاده از شبکه برای کاربران نهایی اینترنت شود.

اقدامات لازم برای این منظور از چندی پیش در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته است. همچنان که پیش از این، وزارت ارتباطات اپراتورهای ثابت و سیار ارائه‌دهنده اینترنت را موظف کرد تا پایان دی‌ماه امکان فنی تفکیک پهنای باند داخلی و خارجی را فراهم کنند و قرار است این تفکیک به زودی برای کاربران نهایی اعمال و قابل لمس شود.

در راستای اجرای این تفکیک پهنای باند داخلی از خارجی، گزارش‌هایی از سوی کاربران اینترنت مبنی بر اختلال در پهنای باندی خارجی گزارش می‌شود.

در حالیکه به موعد تفکیک پهنای باند نزدیک می‌شویم، کاربران اینترنت در چندین سرویس‌دهنده گزارش می‌کنند که در بازه هایی از شبانه‌روز اختلال‌هایی را در دسترسی به محتوای خارجی دارند. آنها می‌گویند در حالی که دسترسی به محتوای داخلی و سایت‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند، فراهم است امکان مراجعه به سایت‌های خارجی و محتوایی که در خارج از کشور میزبانی می‌شود وجود ندارد.

در پیگیری خبرنگار فارس از مرکز تماس چند سرویس‌دهنده اینترنت، اپراتورهای پاسخگو با رد این موضوع، حتی اعلام کردند برای اولین بار است که به چنین شکایتی مواجه می‌شوند اما بررسی خبرنگار فارس صحت وجود اختلال را تایید می‌کند.

کاربران اینترنت نیز اعلام می‌کنند در حالیکه که علیرغم راهنمایی‌های تلفنی اپراتور مرکز تماس سرویس‌دهنده، مشکل رفع نمی‌شود، اما با گذشت زمان، مشکل خود به خود و بدون تلاشی برای حل، رفع می‌شود که این امر نشان می‌دهد اختلال ناشی از شبکه و خارج از محدوده ابزار اتصال و شبکه سمت کاربر است.

البته به نظر می‌رسد این اختلال‌ها مقطعی باشد و  با پیشرفت‌های فنی کار به مرور برطرف شود چرا که بارها به کاربران اطمینان داده شد که با این تفکیک اختلالی در دسترسی به اینترنت و ترافیک خارجی برایشان پیش نخواهد آمد.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد