چگونه‌ می‌توان‌ رکورد‌ فروش‌ اخراجی‌ها را شکست؟/رونمایی از تمبر یادگاری سه‌گانه اخراجی‌ها

به گزارش فناوری فرهنگی، مسعود ده‌نمکی در دهمین سال تولید و نمایش سه گانه اخراجی‌ها که در سال 1385 با استقبال بی‌نظیر مخاطبان روبرو شد و برای نخستین بار فیلم‌های سینمایی ایران را وارد باشگاه میلیاردی کرد با حضور مسعود ده‌نمکی کارگردان فیلم علی سرتیپی پخش‌کننده فیلم اخراجی‌های 1 و 3 و حسین صابری نماینده انجمن سینما‌داران از تمبر یادبود سه‌گانه اخراجی‌ها رونمایی شد.

 

 

حبیب‌الله کاسه‌ساز به دلیل بستری بودن در بیمارستان در این مراسم حضور نداشت. مسعود ده‌نمکی در این مراسم از همۀ کسانی که در مراحل تولید و ساخت و اکران فیلم همکاری داشتند تشکر کرد و گفت: حتی مخالفان فیلم نیز نمی‌توانند این نکته را کتمان کنند که اخراجی‌ها بعد از دو دهه مردم را با سینما آتشی داد و مخاطب چهارونیم میلیونی اخراجی‌های 2 اتفاقی نادر در سینمای ایران است و با قیمت بلیط کنونی برای شکست این رکورد باید بیش از 40 میلیارد تومان بفروشد تا چهار میلیون نفر را به سینما بکشد.

حتی مخالفان فیلم نیز نمی‌توانند این نکته را کتمان کنند که اخراجی‌ها بعد از دو دهه مردم را با سینما آتشی داد و مخاطب چهارونیم میلیونی اخراجی‌های 2 اتفاقی نادر در سینمای ایران است و با قیمت بلیط کنونی برای شکست این رکورد باید بیش از 40 میلیارد تومان بفروشد تا چهار میلیون نفر را به سینما بکشد.

بنا بر گزارش سایت مسعود ده‌نمکی، سازندگان اخراجی‌ها از اینکه در دهۀ 90 نیز مردمی که با اخراجی‌ها به سالن‌های سینما برگشتن از دیگر فیلم‌ها استقبال می‌کنند و خوشحال هستند.

 

 

علی سرتیپی نیز به عنوان پخش‌کننده 2 قسمت از سه‌گانه اخراجی‌ها چنین گفت: من فکر می‌کنم که بزرگترین نقطه عطف دهه‌ 80 سینمای ایران فیلم اخراجی‌ها بوده است.

علی سرتیپی نیز به عنوان پخش‌کننده 2 قسمت از سه‌گانه اخراجی‌ها چنین گفت: من فکر می‌کنم که بزرگترین نقطه عطف دهه‌ 80 سینمای ایران فیلم اخراجی‌ها بوده است.

اخراجی‌های 1، 2 و 3 سینمای ایران را که در دهه‌ی 80 رکود زیادی بر آن حاکم شده بود، دگرگون کرد. یعنی بعد از موفقیت‌هایی که از دهه‌ی 60 در سینمای ایران آغاز شد و تا حدود پایان دهه‌ی 70 هم ادامه داشت، ما ناگهان با افت جمعیت و افت بیننده مواجه شدیم، ولی بزرگترین اتفاقی که اخراجی‌ها پدید آورد این بود که مردم را با سینما آشتی داد و در مورد فیلم‌هایی که به لحاظ مضمون در آن شرایط هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که اینقدر مخاطب را بتواند جذب سینما کند و اخراجی‌ها این کار را انجام داد. اخراجی‌ها در شرایطی به داد سینمای ایران رسید که سینماداران پول آب و برقشان را نیز به‌سختی می‌توانستند بپردازند و مشکلات زیادی داشتند و تک‌تک سینماها داشتند بسته می‌شدند، اخراجی‌ها سه عید ما را شارژ کرد، و سینماداران ما با فروش‌ آن فیلم‌ها توانستند به حیات خود ادامه دهند و به دهه‌ی 90 برسند.

 

 

امیدواریم که سینمای ما قدر این نعمت را بداند. ادامه‌ی حیات تعداد زیادی از سینماهای ما واکسن‌هایی بود که اخراجی‌ها در آن سه سال عید برای سینمای ایران آورد وگرنه تعدادی زیادی از سینماهای ما در آن دهه بسته می‌شد. انشاالله که آقای ده‌نمکی در نیمه‌ دوم دهه‌ی 90 نیز آستین بالا بزنند و تعدادی از آن فیلم‌ها بسازند که ما با حالی خوب به استقبال سال 1400 برویم.

 

 

حسین صابری در این مراسم گفت: به اعتقاد من و بدون اغراق با آمدن سه‌گانه‌ی اخراجی‌ها مخصوصا اخراجی‌های 1، شور و حال عجیبی در فصلی که ما سینماداران به عنوان فصل مرده‌ی سینما از آن یاد می‌کردیم، و هیچ تهیه‌کننده‌ای حاضر نبود فیلمش را در اسفند ماه اکران کند. ولی با آمدن فیلم اخراجی‌های آقای ده‌نمکی فصل تازه‌ای در سینمای ایران به‌وجود آمد و آن هم احیا شدن فصلی بود که همه اعتقاد داشتند فصل خرید و پایان سال است و خانواده‌ها بیشتر مشغول خرید و خانه‌تکانی هستند.

اما مخاطب نشان داد که اگر فیلمی بیاید که باب میلش باشد و حرف مخاطب را زده باشد، فصل برایش فرقی نمی‌کند و این اتفاق با این فیلم اثبات شد و دیدیم که فیلم در آن مقطع به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما فیلم مطرح شد و تمام توازن و معادلات سینما‌ها را به هم ریخت که ما این را در جشنواره و بعد از اینکه فیلم را دیدیم خدمت آقای ده‌نمکی نیز عرض کردیم که این فیلم با استقبال بی‌نظیر مواجه می‌شود ولی قطعا ما نیز باورمان نمی‌شد این حجم و این اتفاق و این خیل عظیم مخاطب بیاید و به این شکل با فیلم ارتباط برقرار کند.

 

 

چندین سال است که از آن زمان می‌گذرد و یکی از اتفاقات خوبی که من بارها خدمت آقای ده‌نمکی عرض کردم، چون ما مستقیم با مخاطب سر و کار داریم و هنوز هم از ما در مورد کارهای آقای ده نمکی سؤال می‌کنند، چون همه از نوروز با فیلم‌های ایشان خاطره دارند، و این امر خیلی عجیبی است. نزدیک ایام عید که می‌‌شویم، در هیئت مرکزی انجمن سینماداران بدون استنثنا بچه‌های سینمادار به ما می‌گویند مخاطبی که رجوع به سالن سینما می‌کنند سؤال می‌کنند که آقای ده‌نمکی امسال فیلم دارد یا خیر؟!

 

 

با فیلم‌های آقای ده‌نمکی حال و هوای بسیار خوبی در سینماها به‌وجود آمد و ما بی‌صبرانه منتظریم آقای ده‌نمکی ان‌شاالله فیلمی جدید با آن نگاه خوب و زیبای خود بسازندکه فیلم‌های باارزشی هم می‌سازند و فیلم‌هایی می‌سازند که مردم می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند، و ما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک و در نوروز 97 بتوانیم سینمای کشور را یک بار دیگر با فیلم‌های آقای ده‌نمکی روشن کنیم.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد