«نبرد خلیج فارس» به زودی به تهران می‌رسد

به گزارش فناوری فرهنگی، فرهاد عظیما تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «نبرد خلیج فارس»  درباره این فیلم سینمایی گفت: انیمیشن «نبرد خلیج فارس» همانطور که از اسمش بر می‌آید یک انیمیشن جنگی است که نبرد نیروی دریایی آمریکا و نیروی دریایی سپاه را به تصویر می‌کشد، که در نهایت به پیروی نیروی دریایی پایان می‌یابد. برخی بر این باور هستند که انیمیشن باید تماماً  واقعیت داشته باشد که این موضوع به نظرم صحیح نیست چرا که نباید همه انیمیشن‌ها واقعی باشند، البته بعد دیگر این موضوع آن است که اگر قرار به نمایش واقعیات بود، امکان لو رفتن برخی از اسرار نظامی وجود دارد. البته ذات انیمیشن نشان دادن واقعیات نیست. ما در این انیمیشن سعی کردیم از صحنه‌های حماسی استفاده کنید که در حال حاضر کشورهای غربی برای جلوه‌گری کشورشان استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد اینگونه از انیمیشن‌ها را نمی‌پسندند و به همین خاطر به اینگونه کارها ایرادات بنی اسرائیلی وارد می‌کنند، مثلاً یک نفر درباره این انیمیشن به من گفته بود که چرا ناوشکن ایرانی به سمت آمریکایی‌ها به جای چهارتا دوتا شلیک کرد. در حال حاضر ما باید تفکر کنیم و ببینم با زبان انیمیشن چگونه‌ می‌توانیم حرفهایمان را مطرح کنیم. این انیمیشن نشان می‌دهد که چگونه ناوشکن ایرانی اقدام و عملش منتج به شکست ناوگان آمریکا می‌شود.

این کارگردان انیمیشن درباره بازخوردهای که از اکران این انیمیشن سینمایی گرفته شده است، بیان کرد: بازخوردهای بسیار خوب بوده است، آخرین سانسی که چند روز قبل با تماشاگران این انیمیشن را دیدم؛ مقبول واقع شده بود وافراد بسیاری، از جمله جوانان با آن ارتباط برقرار کردند. بازتابهای این انیمیشن ورای تصور ما بود، ما به هیچ عنوان فکر نمی‌کردیم که با این استقبال رو به رو شویم. بسیار از افراد می‌آیند به جای خرید یک بلیت چندین بلیت خریداری می‌کنند تا از این انیمیشن حمایت شود. بسیاری از مخاطبان بخاطر مشاهده این انیمیشن مسافرت کردند و به مشهد آمدند. در حالا حاضر از شهرهای بسیار از جمله تهران در خواست داریم تا این انیمیشن به نمایش درآید.

وی درباره استفاده از تصویر سردار قاسم سلیمانی در انیمیشن «نبرد خلیج فارس2» تصریح کرد: آن زمانی که ما شروع به ساخت این انیمیشن کردیم درجه شناخت سردار سلیمانی به این اندازه نبود؛ اما خدا را شاکر هستیم که امروز در آسمان و زمین نام این سردار عزیز کشورمان شناخته شده است. سردار سلیمانی یک قهرمان ملی و جهانی است.

عظیما بیان کرد: به نظر چیزی که باعث محبوبیت این انیمیشن در میان مردم شد نام با برکت حضرت زهرا(س) بود. به نظرم این موضوع بود که باعث شد این انیمیشن بازتابی جهانی پیدا کند. یکی از بهترین اتفاقاتی که برای این انیمیشن افتاد شروع اکران آن در دهه فاطمیه بود.

وی درباره عدم اکران این انیمیشن در شهرهایی مانند تهران، گفت: در حال مذاکرات هستیم که این فیلم در شهرهای دیگر به نمایش درآید. این انیمیشن باید زمانی را بگذاراند و خود را ثابت کند تا بتواند در شهرهایی به نمایش در آید. امیدواریم تا کمتر از دوهفته دیگر شاهد نمایش «نبرد خلیج فارس» در شهرهای دیگر باشیم.

منبع: تسنیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد