دولت و مجلس، عزم مشترکی در رشد حوزه مد و لباس دارند

به گزارش فناوری فرهنگی، حمید قبادی  به دستاوردهای ششمین جشنواره مد و لباس فجر اشاره و بیان کرد: این دوره از جشنواره مد و لباس فجر، دستاوردهای بزرگی داشت که یکی از آنها حضور حداکثری نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون های مختلف بود تا نشان دهد دیگر این حوزه، چندان هم غریب و دورافتاده نیست. تقریبا در این دوره هر روز شاهد حضور یک یا چند نماینده مجلس شورای اسلامی بودیم که در بازدید از جشنواره و مراسم های مختلف این رویداد، بر حمایت های خود از فعالیت های انجام شده تاکید می کردند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، عزم مشترک دولت و مجلس در توجه به حوزه پوشاک را یکی دیگر از نقاط قوت دانست و افزود: هم در دولت و هم در مجلس شورای اسلامی بر رشد و پیشرفت حوزه مد و لباس کشور، اراده و عزم مشترکی وجود دارد و این مساله می تواند نویدبخش این باشد که آثار ارائه شده در جشنواره مد و لباس فجر به تولید انبوه برسد و زمینه های ارائه گسترده آن در سطح جامعه فراهم شود.

به گفته قبادی، همین که دیگر مد و لباس یک مفهوم انتزاعی و لوکس در ذهن شهروندان، مسئولان و مقامات کشوری نیست، خود دستاوردی بزرگ و نشان دهنده تلاش های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در چند سال اخیر است. ضمن این که رضایت نسبی فعالان مد و لباس هم اتفاق مهمی است که در این سال ها رخ داده و نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور به ویژگی های دیگر ششمین جشنواره اشاره و بیان کرد: هموار سازی مشارکت نهادهای غیر دولتی در تصمیم گیری ها و کمک به اجرای سیاست های اتخاذ شده در جهت رونق مضاعف هنر صنعت مد و لباس اسلامی و ایرانی در تهران و استان ها از دستاوردهای فعالیت های اخیر است. برای مثال ما در این دوره، با همکاری کارگروه کشوری اتحادیه های پوشاک  توانستیم در ۱۰ استان کشور به ارائه آثار کاربردی و  مورد تایید کارگروه مد و لباس بپردازیم. از سوی دیگر ارتباط همکاری کارگروه با انجمن های تخصصی پوشاک موجب شد تا بسیاری از برنامه های پیش روی این حوزه با مشارکت و همیاری بخش خصوصی انجام شود.

قبادی با اشاره به حضور حداکثری بخش دانشگاهی و علمی حوزه مد و لباس در ششمین جشنواره گفت:ما در این دوره ازظرفیت گسترده دانشگاهیان برای حضور درعرصه های متفاوت حوزه مد و لباس  بهره بیشتری بردیم تا هم محتواسازی کنیم و هم زمینه مطلوبی را برای ارتباط میان دانشگاهیان و تولیدکنندگان مد و لباس کشور فراهم آوریم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، پایان جشنواره ششم را آغاز تازه ای برای فعالیت در این حوزه دانست و افزود:این پایان، شروع جدیدی است که دامنه فعالیت ها گسترش یابد و سازمان ها و نهادهای مختلف، فعال تر از گذشته پای کار باشند تا هنرمندان و دست اندر کارن این حوزه آینده درخشان تری در پیش روی خود ببیند.

قبادی به نقش رسانه ها و همچنین حمایت های دولتی اشاره و بیان کرد: جامعه مد و لباس کشور در انتظار مشارکت بیشتر حمایتی مجلس شورای اسلامی، مسئولان فرهنگی و نیز رسانه هاست تا بتواند از مفاهیم و محتوای تولید شده در این جشنواره استفاده کاربردی کند.

منبع: مهر


کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد