قابلیت مکالمه صوتی به آخرین نسخه بتای تلگرام اضافه شد

به گزارش فناوری فرهنگی، یکی از بزرگترین مزایای تلگرام نسبت به دیگر پیام رسان ها، عرضه آپدیت های پیاپی و منظم برای آن است و با توجه به جدیدترین اطلاعات به دست آمده از بروزرسانی های این اپلیکیشن به نظر می رسد که این روند مثبت حالا حالاها پایان نخواهد نیافت.

اطلاعات منتشر شده در کانال Telegram Beta Blog نشان می دهد که احتمالا توسعه دهندگان تلگرام به زودی قابلیت مکالمه صوتی را به محصول خود اضافه می کنند.

این قابلیت را می توانید با دریافت آخرین نسخه بتای تلگرام تجربه کنید. به استناد کانال بتای تلگرام، کلیه مکالمات صوتی این پیام رسان مثل دیگر بخش های آن به طور کامل رمزنگاری شده خواهد بود، بنابراین امکان شنود آن ها نه برای توسعه دهندگان اپلیکیشن و نه هیچ شخص دیگری وجود ندارد.

البته به نظر می رسد که رمزنگاری End-to-End فقط برای مکالمات دو نفره بوده و شامل مکالمات گروهی (در صورت ارائه) نخواهد شد.

تلگرام برای تماس های صوتی تنظیمات حریم خصوصی نسبتا کاملی در اختیارتان قرار داده است. از اسکرین شات های منتشر شده پیداست که می توانید دریافت تماس را به افراد خاصی محدود کنید، یا این که قابلیت را به طور کامل غیر فعال نمایید.

نکته خوب دیگر این که به نظر می رسد تماس های صوتی تلگرام مصرف دیتای چندان بالایی ندارند. تسترهای بتای تلگرام گزارش داده اند که در برقراری تماس های صوتی عملکرد تقریبا خوبی را شاهد بوده و صدای نسبتا شفافی را دریافت کرده اند.

به نظر می رسد که این قابلیت طی چند روز آینده به نسخه رسمی تلگرام اضافه خواهد شد. اما اگر می خواهید که زودتر از موعد آن را تست کنید، می توانید با مراجعه به این کانال نسبت به دانلود آخرین نسخه بتای تلگرام اقدام نمایید.

البته از آن جایی که برای فعالسازی و تست این قابلیت می بایست طرفین مکالمه نسخه بتا را دریافت کرده باشند، و فعالسازی آن با اندکی ریسک همراه است، توصیه می کنیم که فعلا دست نگه داشته و منتظر ارائه قابلیت به طور رسمی باشید.

به محض انتشار آپدیت و آغاز به کار رسمی مکالمات صوتی در تلگرام، آموزش کامل نحوه استفاده از آن را در مقاله ای مفصل برایتان توضیح خواهیم داد.

بروزرسانی: با توجه به گفته های Telegram Beta Blog، با وجود این که بعضی وب سایت ها توضیحاتی پیرامون چگونگی فعال سازی مکالمه صوتی روی ورژن بتای تلگرام داده اند اما ممکن است بعد از یک مدت، دسترسی کاربران جدید به این قابلیت قطع شود. چون تنها در صورتی می توانید از این ویژگی استفاده کنید که شما و دوستان تان روی سرویس آزمایشی تلگرام اکانت داشته باشید. بنابراین حتما تا عرضه آپدیت دست نگه دارید.

منبع:دیجیاتو


کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد