جمشید؛ طلوع، روایتی مصور از شاهنامه

به گزارش فناوری فرهنگی، رمان مصور «جمشید؛ طلوع»، نوشته‌ی اشکان رهگذر با موضوع پادشاهی جمشید در شاهنامه‌ی فردوسی نخستین رمان مصور استودیوی هورخش است که از سوی نشر ماه باران منتشر شده است.

این کتاب داستان آغازین روزهای پادشاهی جمشیدشاه را روایت می‌کند و در حقیقت پیش‌‌درآمدی است بر انیمیشن سینمایی «آخرین داستان»، ساخته اشکان رهگذر. ویراست متن این رمان مصور به قلم محمد چرمشیر است. همچنین فائزه سپهرصادقیان به عنوان سرپرست تصویرگران در کنار شیوا گل‌محمدی و داود دیبا تصویرگری این رمان مصور را به انجام رسانده‌‌اند.

این رمان قرار است جلدهای دیگری نیز داشته باشد؛ جلد اول آن با عنوان «جمشید؛ طلوع» به تشکیل حکومت و قدرت‌گیری جمشیدشاه اشاره دارد که با برداشتی آزاد از روایت شاهنامه به نگارش در آمده است. برای نوشتن این اثر از متون زیادی جهت پرداختن به داستان استفاده شده: تاریخ پیشدادیان، وندیداد، اوستا و… با این وصف داستان صرفا بر اساس شاهنامه نیست و از روایت‌‌های کتب کهن دیگر نیز استفاده شده است.

«جمشید؛ غروب» جلد دیگری از این مجموعه است که به زودی منتشر خواهد شد. این کتاب روایت انحطاط پادشاهی جمشید است و پایان این داستان در واقع با ابتدای قصه‌ی انیمیشن «آخرین داستان» پیوند می‌خورد. چرخه‌ی سوم نیز مجموعه‌ای چهار جلدی است متکی به انیمیشن «آخرین داستان» که اسرار بسیاری را فاش خواهد کرد.

در پیش‌گفتار این کتاب هدف از تدوین آن این طور توضیح داده شده است: آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با اسطوره‌ی جمشید که به طور قطع تنها از مطالعه و مشاهده این رمان برنمی‌آید اما می‌تواند نقطه‌ی آغازی باشد برای علاقه‌مندان تا به متون اصلی مراجعه کنند.

منبع: خانه پی نمای ایران


کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد