تعرفه استفاده از ۲۰۰ سایت داخلی پُرترافیک نصف شد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی شرکت انتقال دادههای آسیاتک، محمدعلی یوسفی زاده، در نشست خبری صبح امروز 21 اسفندماه، در خصوص شیوه اعمال تفکیک تعرفه استفاده از سایت های داخلی در شبکه ملی اطلاعات نسبت به سایت های خارجی که قرار بود از 15 اسفندماه اجرایی شود، گفت: مطابق با این مصوبه، با اهداف شبکه ملی اطلاعات، مشترکان به استفاده از سایت های داخلی و افزایش میزان محتوای داخلی کشور ترغیب خواهند شد.
وی با بیان اینکه روش اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در میزان خرید بسته اینترنت مشترکان اعمال می شود، گفت: به این معنی که مشترک در خرید یک بسته اینترنت به میزان دو برابر حجم ترافیک خارجی، ترافیک داخلی دریافت می کند. برای مثال در صورتی که برای خرید یک بسته اینترنت، مشترک یک گیگابیت حجم ترافیک بین‌الملل داشته باشد معادل آن دو گیگابیت حجم، امکان استفاده از سایت های داخلی خواهد داشت.
مدیرعامل آسیاتک هدف از این مصوبه را جهت دهی به فرهنگ مصرف به سمت استفاده از ترافیک داخلی در بستر شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: در گذشته نیز امکاناتی از سوی شرکت های اینترنتی برای تمایز استفاده از ترافیک داخلی به خارجی برای کاربران فراهم شده بود، اما در این روش، شرکت های اینترنتی مجبور بودند با ارائه دهندگان بزرگ محتوا، برای ترافیک مصرفی سایت مربوطه قرارداد ببندند که این روش برای حجم زیاد ترافیک مصرفی کاربران، کاربرد نداشت، اما با مصوبه جدید وزارت ارتباطات و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، الگوی اجرای کاهش نرخ شبکه داخلی اینترنت تفاوت پیدا کرده است.
یوسفی زاده افزود: بر مبنای این مصوبه، در حال حاضر بالغ بر 200 سایت از پرترافیک ترین سایت های داخلی برای استفاده در دسترس قرار گرفته است که استفاده از این سایت ها، نصف قیمت اینترنت بین‌الملل برای کاربران محاسبه می شود.
وی در مورد نحوه محاسبه دستورالعمل ترافیک آپلود و دانلود در قیمت نهایی کاربران نیز گفت: این روش بیشتر از آنکه تاثیر درآمدی بر ارائه سرویس اینترنت داشته باشد تاثیر فنی دارد، چرا که در گذشته محاسبه آپلود برای شرکت های اینترنتی صورت می گرفت و برای شرکت مخابرات صادق نبود، این موضوع بر کیفیت شبکه تاثیر گذاشته بود، چرا که برای مثال برخی کاربران اینترنت روی شبکه، ترافیک دوربین ارسال می کردند که این ترافیک برکیفیت شبکه تاثیر منفی داشت و گاهی باعث ایجاد اختلال می شد.
وی تصریح کرد: میزان آپلود در مصرف کاربران و حجم مصرفی اینترنت کاربران بسیار کم است و این مصوبه در قیمت سرویسی که به کاربر تعلق می گیرد محسوس نیست.
مدیرعامل شرکت آسیاتک همچنین از اجرای فاز آزمایشی تلویزیون اینترنتی با همکاری سازمان صدا و سیما خبر داد و گفت: در این راستا، شبکه دسترسی به خدمات IPTV در اختیار مشترکان صدا و سیما قرار می گیرد.

یوسفی زاده از برنامه ریزی برای راه اندازی شبکه فیبرنوری منازل و ظرفیت سازی برای ارائه خطوط تلفن ثابت برای 10 هزار مشترک برای سال آینده به عنوان برنامه های در دست اقدام مطابق با دریافت مجوز اپراتوری FCP خبر داد.

منبع: تسنیم


کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد