سریال تلگرامی از جنس موشن ،عبدالمالک ریگی در تلگرام به دام افتاد

به گزارش فناوری فرهنگی، برای نخستین بار یک مینی‌سریال با فرم موشن‌کمیک به طور اختصاصی در اپلیکیشن تلگرام منتشر می‌شود و برگ برنده‌ی این مینی‌سریال علاوه بر فرم فنی قابل قبول آن، انتشار اطلاعات دستِ ‌اولی است که می‌تواند ابعاد جدیدی از دشواری‌های این پرونده‌ی مهم اطلاعاتی جمهوری اسلامی که تمام دستگاه‌های امنیتی کشور درگیر آن بودند را در معرض نمایش بگذارد.

نویسنده‌ی اثر، حسین بهزاد، مستندنگار دفاع مقدس است و از کتب وی در این حوزه، «همپای صاعقه» به دلیل توصیف حیرت‌انگیز لحظات و حالات، مورد تقدیر رهبر انقلاب قرار گرفته است. وی داستان خود را بر پایه‌ی واقعیت و اسناد طبقه‌بندی شده‌ نگاشته است.

1

زمزمه‌ها حاکی از آن است که سازمان اوج رایزنی‌هایی برای ساخت فیلم سینمایی آخرین پرواز کرکس داشته و چنانچه شایعات حول این موضوع صحت داشته باشند، باید تولید این موشن‌کمیک را به فال نیک گرفت.

کارگردان آخرین پرواز کرکس در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: «موشن‌کمیک تکنیکی است که می‌تواند پیش‌نمایشی برای پیش‌تولید بسیاری از فیلم‌ها باشد؛ چیزی شبیه به استوری‌بورد اما با رنگ و لعاب بیشتر. تهیه‌کننده – وحید چالاک – پیشنهاد داد که سازمان اوج آثار تصویری و سینمایی‌اش را ابتدا به این شکل طراحی و اجرا کند و اگر تصویر و داستان‌گویی را مطلوب دید هزینه‌ی لازم برای فیلم اختصاص دهد. ایده‌ی اولیه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد که آخرین پرواز کرکس هم به شکل موشن‌کمیک ادامه پیدا کند.»

2

صفارزادگان در توضیح بخش فنی کار چنین گفت: «برای تولید این کار، تیم اجرایی‌ ما همزمان چند مرحله در زمینه‌های طراحی اولیه، اجرای سایه، اجرای رنگ و کامپوزیت کار را پیش برد که این بخش تقریباً سه ماه به طول انجامید و در نهایت، کار قاب‌بندی و کامپوزیت انجام گرفت. اسلایدی که ما برای این کار انتخاب کرده بودیم اسلاید‌ کمیک بود و قرار بود فریم‌هایی که برای موشن‌کمیک استفاده می‌کنیم به شکل کتاب و نسخه‌ی چاپی هم تولید شود. می‌خواستیم این دو تکنیک را همزمان داشته باشیم که برایمان تازگی داشت و در دکوپاژ کمی درگیرمان کرد.»

3

پخش این مجموعه هر روز ساعت ۱۸ در کانال تلگرامی سازمان هنری-رسانه‌ای اوج صورت می‌گیرد. نسخه‌ای با کیفیت اچ. دی. از این مجموعه نیز به طور همزمان در سامانه‌ی آپارات بارگذاری می‌شود.

خانه‌ی پویانمایی انقلاب اسلامی – زیرمجموعه‌ی سازمان اوج – علاوه بر تولید مجموعه‌های متعدد پویانمایی، با تولید فیلم سینمایی فهرست مقدس توانسته بود دیپلم افتخار بهترین پویانمایی را از سی و چهارمین جشنواره‌ی فیلم فجر کسب کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، این مینی‌سریال که در ۱۳ قسمت ۸ دقیقه‌ای تولید شده است ناگفته‌هایی از پیچیده‌ترین پرونده‌ی اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران را روایت می‌کند.

منبع: خانه پی نمای ایران 


کانال-1-300x74

 

یک نظر

  1. خسته نباشید ممنون به خاطر این وبسایت زیبا

     

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد