معرفی کاراکتر هالک – بخش دوم

به گزارش فناوری فرهنگی،

هالک[۱]

بروس بنر[۲]

1

ادامه‌ی سرگذشت هالک

فرزند ناخلف

بنر بعد از حل بحران اینتلی‌جنسیا، تصمیم به اصلاح اموری در خانواده‌اش گرفت. اما بتی کوچکترین همکاری‌ای در این رابطه نمی‌کرد. هر چه بروس بیشتر اصرار می‌ورزید، بتی بدتر به مانع پیش‌برد تصمیم‌های او می‌شد و در نهایت هم در قالب شخصیت هالک مؤنث سرخ خود رفت و وی را ترک کرد. بنر هم در قالب هالک به دنبالش رفت و او را تعقیب کرد. این اتفاق به نبردی ختم شد که آن‌قدر عظیم بود تا توجه استیو راجرز[۳] و گروه انتقام‌جویان‌ش را به خود جلب کند. در همین زمان بود که هالک فهمید فرزند دیگری نیز به نام هیرو کالا[۴] دارد که برادر دوقلوی سکار می‌شود و در آن لحظه به سرعت در حال یدک‌کش کردن یک سیاره به نام ک‌آی[۵] به سمت زمین است. هالک برای جلوگیری از برخورد دو سیاره – که قطعاً تمام ساکنان هر دو را نابود می‌کرد – خانواده‌اش را برای متوقف کردن هیرو کالا به فضا برد. در بحبوحه‌ی درگیری هم‌پیمانان هالک با نیروهای هیرو کالا، خود هالک با امید متقاعد کردن پسرش با او روبه‌رو شد. او خیلی زود فهمید که پسر دومش روحی شیطانی داشته و بسیار هم بی‌رحم است و خشونت تنها چیزی است که آن را درک می‌کند. اما هالک هنوز هم نمی‌توانست خود را برای کشتن فردی از گوشت و خونش راضی کند. پس سکار هیرو کالا را برای مدت نامعلومی تا آینده‌ی قابل پیش‌بینی در یک معبد سنگی در سیاره‌ی ک‌آی زندانی کرد. خود سیاره‌ی ک‌آی توسط ران نگهبان شمالی[۶] و نیروی معما[۷] به نقطه‌ی مبداء خود، مایکروورس[۸]، بازگردانده شد.

آشفتگی کامل

درست در همان زمانی که هالک در حال سر و کله زدن با پسر بدذاتش بود، پادشاه آشفتگی[۹] سرگرم تلاش برای بازگرداندن دنیا به نقطه‌ی هیچِ پیش از آغاز زمان و فضا بود. تنها هرکول[۱۰] و تعداد معدود دیگری یارای مقابله با او را داشتند. اما موقعیت داشت به سرعت از دست می‌رفت. دکتر عجیب به نزد هالک آمد و از او تقاضای کمک کرد. هالک به زمین بازگشت و بلافاصله توسط دشمنی که مدت‌ها تصور می‌شد مرده است – یعنی نفرت، که اکنون در خدمت پادشاه آشفتگی بود – به قتل رسید. چیزی که اوضاع را بدتر کرد، جنگیدن دکتر عجیب در کنار نفرت،که در تملک زُم[۱۱] قرار داشت، بود. و هر دوی این‌ها در جستجوی مارلو چندلر[۱۲] – همسر سابق ای بمب و تنها فرد روی زمین که توسط مرگ لمس شده اما زنده مانده بود- بودند. مردگان به عنوان خدمت‌گزاران پادشاه آشفتگی و برای جنگیدن با هالک بازگشته بودند. از طرفی هم‌پیمانان کشته شده‌ی هالک نیز برای کمک به او به پا خاستند. سامسون، یارلا و حتی مادر بنر در کنار او ایستادند. اما بازگشت یکی از والدین، پیام احیای پدر او را هم صادر کرد. هالک مجبور شد در حالی که خانواده‌ی جدیدش با ارتشی از دشمنان احیا شده از مرگ می‌جنگیدند، با شیاطین شخصی خودش به تنهایی روبه‌رو شود. طولی نکشید که همه‌ی آنها برای دفاع از مارلو دوباره به هم پیوستند. درست در لحظه‌ای که به نظر می‌رسید نیروهای پادشاه آشفتگی قهرمانان را مقهور خواهد کرد، ناگهان مارلو قدرت درونی خود را جاری ساخت و همه‌ی هم‌پیمانان پادشاه آشفتگی را به قبرهای خودشان فرستاد. هرکول هم جهان را به همان راه و رسم پیش از ایجاد درگیری بازگرداند. هالک بعد از مشاهده‌ی نحوه‌ی تشویق برخی از قهرمانان به خاطر کمک‌شان، از دیدن این که به خانواده‌اش بابت خدماتشان چیزی اهدا نشده بسیار عصبانی شد. او به کوه المپ جدید[۱۳]، جایی که خدایان یونانی در آن به قدرت بازگشته بودند، سفر کرد و زئوس[۱۴] [خدای خدایان در یونان باستان – م] را به رقابتی دعوت کرد و تقاضا داشت که خانواده‌اش به عنوان جایزه‌ای به خاطر نقش‌شان در حفظ جهان، بتوانند بخت یک زندگی‌ای عادی را داشته ‌باشند. زئوس با خوشحالی این چالش را پذیرفت. اما زمانی که دریافت هالک تنها به دنبال فدا کردن زندگی خودش به خاطر زندگی دیگران است، از رقابت دست کشید و تصمیم گرفت تا از طریق شکنجه درسی به هالک بدهد. سرانجام هالک به دست هرکول و خانواده‌اش نجات یافت؛ اما به نظر می‌رسید که ادامه‌ی زندگی با روح شکنجه‌شده‌اش برای او به‌عنوان جریمه کافی باشد.

قدرت‌های هالک

هالک به‌خاطر افزایش قدرت‌هایش با زیاد شدن خشم، یکی از قدرت‌مندترین موجودات سراسر جهان است. به همین دلیل هم او قادر به برابری با قدرت موجوداتی مانند تور و یا پیمایش‌گر نقره‌ای است.

تبدیل[۱۵]

2فرآیندی که بنر معمولاً با آن به هالک تبدیل می‌شود، احتمالاً نتیجه‌ی واکنشگر شیمیایی[۱۶]، آدرنالین (یا همان اپی‌نفرین[۱۷]) است. همانند انسان‌های معمولی، غدد فوق‌کلیوی بنر هم مقادیر زیادی آدرنالین را در هنگام ترس، خشم و یا تنش ترشح می‌کند که باعث تشدید ضربان قلب و افزایش سطح قند خون شده و احساس خستگی را مهار می‌سازد. در شرایطی که ترشح این هورمون باعث افزایش توانایی‌های فیزیکی در انسان‌های معمولی می‌شود، در مورد بدن بنر، باعث فعال‌شدن فرآیند شیمیایی-فوق-فیزیکی[۱۸] پیچیده‌ای می‌شود که او را به هالک بدل می‌سازد. کل زمان تبدیل، بسته به میزان اولیه‌ی ترشح آدرنالین – که توسط محرک اصلی تعیین می‌گردد – بین چند ثانیه تا پنج دقیقه متغیر است. بعد از انجام تبدیل، میزان آدرنالین در هالک سریعاً به مقادیر طبیعی‌تر و کمتر کاهش می‌یابد. با این حال، موقعیت‌هایی مشاهده شده که در آن‌ها بنر بدون افزایش ملموسی در ضربان قلب و یا سطوح هورمون آدرنالین به هالک تبدیل شده‌ است. این موضوع نشان می‌دهد که سازوکار شروعِ تبدیل شدن به هالک، بیش از آن که فیزیکی باشد روانی است. وقتی هالک دوباره به بنر تبدیل می‌شود، کل جرم و انرژی ماهیچه‌ها از دست رفته و احتمالاً به همان منبعی که از آنجا استخراج شده‌اند باز می‌گردند.

قدرت فراانسانی

هالک ظرفیت برخورداری از سطوح بسیار بالای قدرت فیزیکی را داراست. ماورایی[۱۹] زمانی اظهار داشت که قدرت بالقوه‌ی هالک بدون حد و مرز است. هرچند که هر یک از شخصیت‌های اصلی هالک سطح پایه‌ای از قدرت را در اختیار خود دارند. در شرایط کارآیی معمولی، هالک خاکستری قادر به بلند کردن ۷۰ تن وزنه است، هالک وحشی در همین شرایط ۹۰ تن را بلند می‌کند و هالک پروفسور هم وزنه‌ای به میزان حدود ۱۰۰ تن را جابجا می‌نماید. تجلی‌ای که گاهی با نام «خراش سبز[۲۰]» نامیده می‌شود، در بین تمام صورت‌های اصلی هالک قوی‌ترین عضو به شمار می‌رود. سطح قدرت او بعد از قرار گرفتن در معرض انرژی‌های حاصل از هسته‌ی انفجاری سفینه‌ای که او را به ساکار برد، به شدت افزایش یافت. در شرایط اندکی تحریک‌شده‌تر، هالک قادر به بلند کردن وزنه‌هایی بالای ۱۰۰ تن بود. و در حالت خشمگین، آدرنالین در درون بدن هالک افزایش پیدا کرده و قدرت او را به میزان قابل ملاحظه‌ای بالاتر از حد طبیعی آن ارتقا می‌بخشد. از بین شاهکارهای اعجاب‌برانگیز او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحمل وزن یک کوه ۱۵۰ میلیارد تنی.
  • غلبه بر یک پناهگاه که برای مقاومت در برابر انفجاری با قدرت هزاران مگاتن طراحی شده‌بود.
  • شکست دادن مشعل انسانی[۲۱]،‌ ثینگ و زن نامرئی[۲۲] در یک نبرد کلاسیک بر علیه آن‌ها.
  • نابود کردن مرد سری[۲۳]، پس از این که به داشتن قدرتی بیش از قدرت تور دست یافته بود.
  • مقهور ساختن تور در جنگ بر علیه مرد شگفتی[۲۴]، مرد آهنی،‌ خیال[۲۵] و جادوگر[۲۶] سرخ،‌ در حالی که گفتار متن تصریح می‌کند که توان هالک، علی‌رغم تضعیف شدید به خاطر جدایی از بروس بنر، حتی از مجموع توان آنها در جنگیدن بر علیه تیم‌های انتقام‌جویان ساحل غربی و ساحل شرقی در طی یک دوره‌ی طولانی، بیشتر بوده‌است.
  • شکستن تقریبی ساحل شرقی و تهدید به شکستن کل سیاره، تنها با استفاده از نیروی استخراج شده از بدنش، و با تبدیل میزان عظیمی از انرژی به کار.
  • غلبه بر یک ماشین کاهنده‌ی قدرت که بخش بزرگی از مجموع توان خود او، پیمایش‌گر نقره‌ای، دکتر عجیب و نامور را در خود جای داده‌بود.
  • در هم کوبیدن آدامانتیوم[۲۷] خالص [نوعی آلایه‌ی فلزی فرضی با مقاومت بسیار بالا – م].
  • یکپارچه نگه داشتن تمام ساختار فضا-زمان برای ممانعت از کشیده‌شدن مدافعین به درون شکاف.
  • یکپارچه نگه داشتن صفحات زمین‌ساختی[۲۸] یک سیاره [صفحات بزرگی در پوسته‌ی زمین که قاره‌ها بر روی آنها تشکیل شده‌اند – م].
  • غلبه بر یک میدان انرژی خالص که قدرت کافی برای تغییر مدار یک سیاره را دارا بود.
  • جدا کردن دو کره‌ی عظیم ماده و ضدماده[۲۹] [مفهومی در فیزیک که نقطه‌ی مقابل ماده را در بر می‌گیرد – م] از هم.
  • نابود کردن یک سیارک به اندازه‌ی دو برابر زمین، به دلیل سختی ویژه‌ی خود و البته ضربه‌ی ایجاد شده از طریق انقباض پاهایش (طبق قانون سوم نیوتون).
  • شکستن سد فضا-زمان خود.
  • شکاف دادن زره یورش،‌ که دست کم قدرتی در سطح آسمانی[۳۰] داشت.
  • پاره کردن وسیله‌ای که برای جنگیدن بر علیه آسمانی‌ها طراحی شده‌بود و همچنین گسیل نیروی آسیب‌رسان به ابعاد بی‌شمار، عمدتاً با تکیه بر توان شخص خودش.

تور بزرگ تصدیق کرده که هالک می‌تواند قوی‌تر باشد. هالک همچنین با جذب تشعشع و جادوی سیاه[۳۱] بیشتر، از این هم قوی‌تر می‌شود.

خودبسندگی[۳۲]

هالک قادر به ادامه‌ی زندگی با تغذیه‌ی بسیار کم می‌باشد. اما بعد از تطبیقش با یک محیط بیگانه (مانند فضا)، او دیگر به هیچ نوع نگهداری‌ای نیاز نداشته و به هوا، آب، غذا و یا خواب وابسته نخواهد بود.

عمر طولانی

پیر شدن هالک به شکل باورنکردنی کند است. هالک به دلیل عامل التیام فوق‌العاده‌ای که سلول‌های او را بازتولید کرده و انرژی گاما و جادوی سیاهی که او جذب کرده و از آن‌ها نیرو می‌گیرد، طول عمر بسیار بالایی دارد. یک شخصیت جایگزین احتمالی او، یعنی استاد، علی‌رغم سن بیش از یکصد سال، باز هم از نظر فیزیکی در بهترین شرایط خود قرار دارد. در یک آینده‌ی جایگزین دیگر، هالک بعد از انقراض بشریت بر روی زمین هنوز هم زنده است و کماکان از نظر فیزیکی در بهترین شرایط خود قرار دارد.

سرعت فراانسانی

قدرت فراانسانیِ پاهای هالک به او این امکان را می‌دهد تا بدون در نظر گرفتن اندازه‌ی جثه‌اش، توان دویدن با سرعت‌هایی خیلی بیش از حد محدودیت‌های فیزیکی طبیعی – حتی در بهترین ورزش‌کار انسانی -را داشته ‌باشد (سرعتی در حدود ۷۷۰ مایل بر ساعت، حدوداً معادل ۱۲۵۰ کیلومتر بر ساعت). با این حال،‌ این موضوع برای او هیچ واکنش بهبودیافته و یا چابکی اضافه‌ای به همراه ندارد؛ زیرا دشمنان ریزنقش‌تر، از جثه‌ی عظیم او به نفع خود استفاده می‌کنند. درهرصورت‌ او برای گرفتن خمپاره‌های پرتاب شده به سمتش به اندازه‌ی کافی سریع هست.

استقامت فراانسانی

بدن هالک این قابلیت را دارد تا با سم‌های مولد خستگی، که در حین فعالیت فیزیکی در ماهیچه‌های او ایجاد می‌شوند،‌ مقابله ‌کند. او قادر است که در حالت خشمگینی و پیش از آن، که آثار خستگی بر او ظاهر می‌شود، خود را برای روزهای متوالی در بیشینه‌ی ظرفیت فیزیکی‌اش نگه دارد. هرچند که استقامتش هم مشابه قدرت فیزیکی او، با عصبانی‌تر شدن افزایش می‌یابد.

دوام فراانسانی

بدن هالک علاوه بر قدرت زیاد،‌ از میزان مقاومت بالایینیز در برابر مجروحیت برخوردار می‌باشد. پوست هالک در برابر تیغه‌های معمولی نفوذناپذیر بوده و آلایه‌های آدامانتیوم و ویبرانیوم[۳۳] [یک آلایه‌ی فلزی فرضی با مقاومت بسیار بالا – م] از معدود فلزاتی هستند که توانایی نفوذ در پوست او را دارند. هالک در برابر گلوله‌هایی با کالیبر بالا، مواد منفجره‌ی قوی، فشارهای فوق‌العاده زیاد، سقوط از ارتفاع‌های مداری، و ضربه‌های بسیار محکم قادر به مقاومت بوده و حتی حرارت شدید را بدون تاول‌زدن و سرمای شدید را بدون یخ‌زدن تحمل می‌کند. او همچنین بدون کوچک‌ترین جراحتی،‌ ضربه‌ی یک انفجار هسته‌ای را در نقطه‌ی صفر آن و انفجار نواختر[۳۴] مشعل انسانی با دمایی در حدود یک میلیون درجه‌ی فارنهایت را تحمل دارد. هالک در تحمل نیرویی معادل با هزاران سلاح هسته‌ای، برخوردهای ویران‌کننده‌ی یک سیاره در نقطه‌ی صفر و یک انفجار قوی از گالاکتوس[۳۵] نیز توانمند است. استقامت هالک، همانند قدرت او، با افزایش آدرنالین در موقعیت‌های عصبانیت تشدید می‌شود.

عامل التیام بازتولیدکننده[۳۶]

مجروح کردن هالک، علی‌رغم مقاومت زیادش نسبت به ضربه‌ی فیزیکی، امکان‌پذیر است. در عوض او قادر به بازتولید قسمت‌های آسیب‌دیده و یا نابودشده‌ی بدنش با سرعت و بازدهی بسیار بالاتر نسبت به یک انسان عادی نیز هست. به عنوان مثال، تمام پوست و بخش عمده‌ی جرم ماهیچه‌های هالک در حین نبردی با بردار[۳۷] نابود شد. اما تنها چند لحظه لازم بود تا هالک دوباره جرم از دست رفته را جایگزین کرده و به صورت کامل التیام یابد. عامل التیام هالک، او را بر بازیابی خود از هر گونه تغییر شکل فیزیکی توانا می‌سازد. جالب است که با افزایش عصبانیت، او سریع‌تر و با بازدهی بیشتری التیام می‌یابد.

3

مقاومت در برابر کنترل روانی

هالک در شرایط بسیاری بدی توانایی مقاومت روانی بالایی از خود نشان داده. این ویژگی به عنوان یک اثر جانبی خشمش و شخصیت‌های متفاوت موجود در ذهن او، به شمار می‌رود.

ایمنی در برابر تمامی بیماری‌ها و ویروس‌ها

هالک در برابر تمامی بیماری‌ها و ویروس‌های شناخته شده‌ی روی زمین ایمنی دارد. او به خاطر سرعت اندک تولید سم‌های عامل خستگی در بدنش، قادر به کار کردن طولانی مدت تحت شرایط بسیار سخت می‌باشد.

قدرت گام‌برداشتن فراانسانی[۳۸]

هالک قادر به استفاده از ماهیچه‌های فوق‌العاده رشد‌یافته‌ی پاهایش برای طی کردن مسیرهای بسیار طولانی است. در شرایط آرام، او قادر به برداشتن گام‌هایی با طول حدود ۳ مایل [حدوداً ۵ کیلومتر – م] است. هرچند که با خشمگین‌تر شدن، قدرت او به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و بنابراین خواهد توانست گام‌هایی خیلی بلندتر از حد معمول بردارد. در چند موقعیت مختلف، هالک حتی تا مدار زمین پرش هم داشته ‌است. همچنین، از وی به عنوان فردی با قابلیت طی کردن فاصله‌ی هزار مایلی [معادل حدود ۱۶۰۰ کیلومتر – م] تنها با برداشتن یک گام نام برده شده است. از دیگر مواردی که قابلیت‌های گام برداشتن او را نشان می‌دهند می‌توان به جهش هالک از سطح زمین به قله‌ی کوه اُلمپ آن‌هم فقط با یک قدم، اشاره کرد. علاوه بر این، هالک دقت باورنکردنی‌ای در قابلیت هدف‌گرفتن جهش‌ها و فرودهایش نشان می‌دهد. او در موقعیت‌های مختلف، موشک‌هایی را در آسمان گرفته و بر روی جزیره‌های بسیار کوچکی، که از ارتفاع سقوط او قابل تشخیص نبودند، فرود آمده ‌است.

4

تطبیق با محیط بیگانه

موقعیت‌های بسیاری وجود دارد که در آن‌ها هالک، نه تنها دوره‌های طولانی‌ای را بدون خفه شدن در فضای خارجی بدون اکسیژن سر کرده، بلکه دهانش را هم باز کرده و در چنین محیط‌هایی حرف زده است. بدن هالک قادر است تا هر میزان که لازم باشد،‌ خود را با شرایط محیطی جدید و غیر مساعد وفق دهد. اعتقاد بر این است که این قابلیت نیز مشابه با عامل التیام، با خشم او تشدید شده و هر چه هالک عصبانی‌تر می‌شود، بدنش نیز سریع‌تر با محیط تطبیق می‌یابد.

تنفس زیر آب

هالک در موقعیت‌های مختلفی بر روی کف اقیانوس دیده شده‌ است. او به خاطر ایجاد یک غده در بدنش برای تولید امولسیونی از پِرفلوئورو کربن اکسیژن‌دار شده[۳۹] – که ریه‌های او را پر کرده و فشار را متعادل می‌سازد – قادر به تنفس در زیر آب است. بنابراین او می‌تواند مایعات را تنفس کند و مانع کاهش فشار و بی‌هوشی نیتروژنی[۴۰] [نوعی بی‌حسی و کاهش هوشیاری خصوصاً در زیر آب، به خاطر غلظت بالای نیتروژن در خون – م] شود.

توانایی تشخیص قالب اشباح[۴۱]

هالک دارای قابلیت منحصربه‌فردِ دیدن «قالب‌های اشباح» یا همان روح‌ها است. این توان در زمان کار کردن با هم‌قطارش در بین گروه مدافعین، یعنی دکتر عجیب – که قادر به تغییر شکل بدنش و بردن آن به یک حالت معمولاً نامرئی و شبیه روح (که بیشتر با نام قالب اشباح خوانده می‌شود) بود – بروز می‌یابد. در ناخودآگاه ذهن بنر همیشه ترس از مراجعت روح پدرش برای آزار وی وجود داشت. بنابراین هالک این سازوکار را ایجاد کرد تا بنر در صورت لزوم بتواند روح پدرش را ببیند. وقایع بعدی نشان دادند که توانایی در دیدن قالب‌های اشباح ممکن است به بروس بنر هم سرایت کرده ‌باشد. هرچند اشاره می‌شود که وضوح درک قالب‌های اشباح، طبق توانایی هالک، از خود واقعی آن‌ها کمتر است. یعنی استعداد هالک در دیدن قالب‌های اشباح ممکن است فراتر از دیدن روح‌های منفرد باشد.

یک بار هالک دیدن یک شهر کامل در میان صحرا را تجربه کرد که به طور کامل محو شده و اثری از آن نمانده‌ بود. با این که ممکن است کل ماجرا یک سراب باشد، اما موضوع فوق به این نکته اشاره دارد که ممکن است هالک قادر به دیدن شهری بوده که در دنیای واقعی ما وجود نداشته و کس دیگری هم قادر به دیدن آن نیست.

قابلیت یافتن خانه[۴۲]

هالک یک قابلیت ظاهراً مرموز هم دارد. او می‌تواند منطقه‌ای در ایالت نیومکزیکو را که در آنجا برای اولین بار به هالک بدل شد به درستی بیابد. این قابلیت حتی در زمانی که هالک در بعد دیگرش باشد هم از بین نمی‌رود. طیِ ماجرایی بروس دریافت علت دست‌یابی او به این قابلیت مکان‌یابی به خاطر آن است که روح استاد در آن مکان حضور دارد و او را فرا می‌خواند. هرچند که بعد از احیای استاد، هالک کماکان به همان محل آزمایش بمب گاما می‌رود تا ثابت کند این موضوع به دلیل قابلیت‌های خود اوست تا اثر روح استاد. در معدود مواردی، این قابلیت مکان‌یابی هالک در یافتن اشخاص هم کاربرد داشته است. به عنوان مثال، هالک قادر بود تا تونلی را در زیر زمین و دقیقاً به سمت محلی که یورش در آنجا مستقر بود حفر کند. شاید هم خودِ یورش، هالک را برای رسیدن به خودش از نظر ذهنی یاری کرده‌ باشد. همچنین در داستانی، این نیروی هالک او را به سمت ریک جونز و بتی می‌کشاند و یا در داستانی دیگر نفرت را بدون هیچ‌گونه اطلاع قبلی از محل تقریبی حضورش، با دقت مکان‌یابی می‌کند.

تشعشع گاما / انرژی و گسیل آن

البته این نکته معمولاً جزو قدرت‌های هالک به شمار نمی‌رود، اما شواهد کافی در دست است که نشان‌ می‌دهند هالک قابلیت‌های محدودی در کار کردن با صورت‌های گوناگون انرژی، خصوصاً تابش اشعه‌ی گاما، دارد. بدن هالک با ایجاد و تابش انرژی گاما، مانند یک «باتری گاما[۴۳]» عمل می‌کند. زمانی نبرد نهایی[۴۴] می‌خواست از انرژی خودِ هالک برای راه انداختن ماشین‌هایی که قادر بودند فرزندش را به حیات بازگردانند، استفاده کند. هرچند که هالک باهوش‌تر از او عمل کرد و هشیارانه انرژی خود را به زور و بسیار سریع‌تر از قابلیت تحمل دستگاه‌ها، به آن‌ها وارد نمود. بنابراین، دستگاه‌ها هم بی‌درنگ با اضافه بار روبرو شده و منفجر شدند. او همچنین، در بحبوحه‌ی جنگ جهانی هالک، مقادیر عظیمی از انرژی گاما را تولید می‌کند. سطح کنترل هالک بر روی انرژی خود و همچنین منابع خارجی انرژی هنوز هم مشخص نشده ‌است.

ضعف‌های هالک

گفته شد که آدامانتیوم و ویبرانیوم قادر به نفوذ در پوست هالک هستند. در جنگ جهانی هالک هم چنگال‌های ولورین، ایکس ۲۳[۴۵]و پلنگ سیاه[۴۶]، قادر به نفوذ در پوست او بودند.

فیلم‌های سینمایی هالک

ثور: راگناروک[۴۷] [معادل اسکاندیناویایی از نبرد نهایی بین خیر و شر – م] (محصول ۲۰۱۷)

مارک روفالو[۴۸] در نقش هالک بازی می‌کند.

وضعیت: در حال تولید

بعد از تهدید آسگارد توسط راگناروک، آخرالزمان اسکاندیناوی، تور باید به مقابله با خدایان برخیزد.

5

مارک روفالو در نقش هالک

انتقام‌جویان: دوران آلترون[۴۹] (سال ۲۰۱۵)

مارک روفالو در نقش هالک بازی می‌کند.

هم زمان با تلاش تونی استارک[۵۰] برای راه‌اندازی سریع یک برنامه‌ی مسکوت مانده‌ی حفظ صلح، وقایع به شکل بدی پیش رفته و بزرگ‌ترین قهرمانان زمین به آزمونی نهایی که سرنوشت کره‌ی زمین را تعیین می‌کند، کشانده می‌شوند. با ظهور آلترون تبه‌کار، وظیفه‌ی متوقف کردن اجرای برنامه‌های وحشتناک او نیز به عهده‌ی انتقام‌جویان می‌افتد. اتحادهای نه چندان ساده و اعمال غیرمنتظره، خیلی زود مسیر را برای یک ماجراجویی بزرگ بی‌نظیر و حماسی هموار می‌سازند.

انتقام‌جویان[۵۱] (سال ۲۰۱۲)

مارک روفالو در نقش هالک بازی می‌کند.

نیک فری[۵۲] رئیس آژانس بین‌المللی حفظ صلح – که با نام اس اچ آی یی ال دی شناخته می‌شود – با ظهور یک دشمن غیرمنتظره و تهدید امنیت و آسایش جهانی، برای بازگرداندن جهان از آستانه‌ی یک فاجعه نیاز به یک تیم دارد. با جستجو در تمام جهان، تلاش جسورانه‌ای برای به خدمت گرفتن نیروها آغاز می‌شود!

هالک باورنکردنی (سال ۲۰۰۸)

ادوارد نورتون[۵۳] در نقش هالک بازی می‌کند.

6

ادوارد نورتون در نقش هالک

بروس بنرِ دانشمند زمین را به خاطر یافتن پادزهری برای درمان نیروی لگام‌گسیخته‌ی خشم درون خود، یعنی هالک، زیر پا می‌گذارد. اما بعدازاینکه مغزهای متفکر نظامی – که در آرزوی بهره‌برداری از قدرت هالک هستند – وی را مجبور می‌کنند به تمدن بازگردد، خود را رودررو با یک دشمن جدید و مرگبار می‌یابد.

هالک (سال ۲۰۰۳)

اریک بانا[۵۴] در نقش هالک بازی می‌کند.

7

اریک بانا در نقش هالک

بروس بنر، یک محقق ژنتیک با گذشته‌ای غم‌بار است که حادثه‌ای باعث می‌شود زمان عصبانیتش به یک هیولای سبز و خشمگین بدل شود.

نبردهای مهم با هالک

۱۱۰۶ نبرد مختلف با هالک به تصویر کشیده شده است.

مهم‌ترین نبردهایی که با هالک صورت گرفته:

  • هالک در برابر ابرمرد[۵۵]
  • هالک در برابر روز قیامت[۵۶]
  • هالک در برابر تور
  • هالک در برابر هالک سرخ
  • هالک در برابر زن شگفتی[۵۷]
  • هالک در برابر ولورین
  • هالک در برابر مرد آهنی
  • هالک در برابر مرد خفاشی[۵۸]
  • هالک در برابر فلش ۲[۵۹]
  • هالک در برابر ثینگ

——————–

[۱] Hulk

[۲] Bruce Banner

[۳] Steve Rogers

[۴] Hiro-kala

[۵] K’ai

[۶] Arcturus Rann

[۷] Enigma Force

[۸] Microverse

[۹] Chaos King

[۱۰] Hercules

[۱۱] Zom

[۱۲] Marlo Chandler

[۱۳] New Mount Olympus

[۱۴] Zeus

[۱۵] Transformation

[۱۶] Chemical catalyst

[۱۷] Epinephrine

[۱۸] Chemical-extra-physical

[۱۹] The Beyonder

[۲۰] Green Scar

[۲۱] Human Torch

[۲۲] Invisible Woman

[۲۳] Crypto Man

[۲۴] Wonder Man

[۲۵] Vision

[۲۶] Scarlet Witch

[۲۷] Adamantium

[۲۸] Tectonic Plates

[۲۹] Antimatter

[۳۰] Celestial level

[۳۱] Dark magic

[۳۲] Self Sustenance

[۳۳] Vibranium

[۳۴] Nova Blast

[۳۵] Galactus

[۳۶] Regenerative Healing Factor

[۳۷] Vector

[۳۸] Superhuman Leaping Ability

[۳۹] Oxygenated Perfluorocarbon

[۴۰] Nitrogen Narcosis

[۴۱] Astral Form Perception

[۴۲] Homing Ability

[۴۳] Gamma battery

[۴۴] Armageddon

[۴۵] X-23

[۴۶] Black Panther

[۴۷] Thor: Ragnarok

[۴۸] Mark Ruffalo

[۴۹] Avengers: Age of Ultron

[۵۰] Tony Stark

[۵۱] The Avengers

[۵۲] Nick Fury

[۵۳] Edward Norton

[۵۴] Eric Bana

[۵۵] Superman

[۵۶] Doomsday

[۵۷] Wonder Woman

[۵۸] Batman

[۵۹] Flash II

منبع: خانه پی نمای ایران 


کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد