انتشار آنلاین قدیمی‌ترین آثار انیمیشن ژاپنی

به گزارش فناوری فرهنگی، به مناسبت یک قرن انیمیشن ژاپنی، «مرکز فیلم» موزه ملی هنرهای مدرن توکیو ۶۴ فیلم کوتاه ساخته شده بین سال‌های ۱۹۱۷ تا ۱۹۴۱ را روی وب‌سایت ویژه برای فیلم‌های کلاسیک انیمیشن ژاپنی پست کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این فیلم‌ها شامل «شمشیر کند» محصول سال ۱۹۱۷ هم می‌شود که به عنوان قدیمی‌ترین فیلم انیمیشن ژاپنی شناخته می‌شود. دیگر آثار قرار داده شده در این وب‌سایت شامل داستان‌های پریان ژاپنی و وسترن، فیلم‌های اطلاعات عمومی و فیلم‌های پروپاگاندای پیش از جنگ می‌شوند.

 کازوکلی میورا از تیم تحقیقاتی مرکز فیلم به هالیوود ریپورتر گفت: «در حین دیجیتالیزه کردن آرشیو فیلم‌ها، ما در سال ۲۰۱۴ یک تیم تحقیقاتی تشکیل دادیم تا به راه‌هایی نگاه کنیم که با استفاده از آنها می‌توان این فیلم‌ها را حفظ و از آنها استفاده کرد بنابراین ما گستره‌ای بسیار بزرگ از فیلم‌ها را انتخاب کردیم که بیشترشان در زمینه عمومی بودند چون کپی‌رایت آنها از تاریخ گذشته بود و به این ترتیب برنامه نمایش فیلم‌های انیمیشن کلاسیک ژاپنی را به وجود آوردیم.» او اضافه کرد: «تصمیم گرفتیم روی فیلم‌ها زیرنویس انگلیسی بگذاریم تا مردم سراسر دنیا بتوانند از آنها استفاده کنند.»

این وب‌سایت به زبان ژاپنی درست شده، اما تمام فیلم‌ها به زبان انگلیسی لیست شده‌اند و زیرنویس انگلیسی دارند. به‌زودی و طی چند ماه آینده قرار است یک نسخه کاملا انگلیسی از این وب‌سایت هم آنلاین بشود.

منبع: دنیای‌اقتصاد


کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد