کارتون «بچه رئیس»‌پرفروش‌ترین فیلم شد

به گزارش فناوری فرهنگی،«بچه رئیس» که محصول جدید کمپانی‌های فاکس و دریم وورکز است، با برتری اندکی بر «زیبا و هیولا» که سومین هفته اکرانش را سپری می‌کرد، به صدر جدول آثار پرفروش سینماهای امریکای شمالی صعود کرد و در 37 کشور و بازار و منطقه مختلف دیگر نیز 3/36 میلیون دلار به دست آورد تا از زمان شروع اکرانش 59 میلیون دلار در سایر قاره‌ها کسب کرده و به لطف شروع 49 میلیون دلاری‌اش در امریکا وکانادا تا این لحظه 108 میلیون به حساب سازندگان خود ریخته باشد.
در میان انیمیشن‌هایی که دریم وورکز ساخته و روانه بازار کرده، «بچه رئیس» با ارقام فوق دهمین‌ «شروع اکران» برتر را به‌نام خود نوشت و حداکثر تا صبح امروز پنجشنبه 17 فروردین با پشت سر گذاشتن قسمت دوم کارتون «چگونه اژدهای خود را آموزش‌دهید» به رده نهم این فهرست ارتقا خواهد یافت. با این حال کار «The Baby Boss» برای ابقا در بالاترین نقطه جدول پرفروش‌های سینماهای امریکای شمالی بسیار سخت است، زیرا از فردا (جمعه) انیمیشن پرطرفدار «اسمارف‌ها: دهکده گمشده» اکران عمومی می‌شود و بزودی کارتون «Spark» هم که ساخته استودیوی اوپن رود است در امریکا و اروپا به نمایش درمی‌آید و کاملاً بدیهی است که این انیمیشن‌ها دامنه فروش «بچه‌رئیس» را محدود سازند.
آمار چشمگیر نخستین نسخه غیر کارتونی «زیبا و هیولا»
دومین فیلم پرفروش این هفته امریکای شمالی و نخستین فیلم جداول فروش در اکثر کشورهای قاره‌های اروپا، آسیای شرقی، امریکای لاتین، شمال آفریقا و اقیانوسیه «زیبا و هیولا» بود که از قضا پس از سال‌ها و بارها عرضه و دیده شدن در قالب انیمیشن‌های متنوع این‌بار با همت والت‌دیسنی برای نخستین‌بار در تاریخ با بازیگران زنده و حضور انسان‌ها در مقابل دوربین‌ها تهیه و به روی پرده‌های نقره‌ای انتقال یافته است. این فیلم بعد‌از دو هفته صدرنشینی یکه تازانه در فهرست‌های فروش امریکای شمالی این هفته توسط «بچه رئیس» خلع مقام و به رتبه دوم تنزل داده شد ولی با فروش 5/47 میلیون دلاری‌اش و البته به‌لطف اندوخته عظیم دو هفته نخست اکرانش در امریکای شمالی 400 میلیون دلاری شد. با توجه به بودجه نجومی (160 میلیون دلاری) تولید این فیلم، این میزان فروش هنوز راضی‌کننده و برآورنده خواسته سازندگان این فیلم دست کم در امریکا و کانادا نیست اما از آنجا که این فیلم طی هفته جاری در سایر قاره‌ها نیز 5/66 میلیون دلار پولسازی داشت و مجموع فروش‌اش را در سطح جهان پس از 25 روز اکران به رقم خیره‌کننده 875 میلیون دلار رساند باید اعتراف کرد که فیلم کاملاً موفق بوده است، بویژه که بازار آن همچنان داغ است و ظرف حداکثر 10 روز آینده رقم یک میلیارد دلار را هم رد خواهد کرد.
برنده‌های اصلی
شاید هم برنده اصلی را باید «فرار کن»، فیلم ترسناک اخیر شرکت یونیورسال دانست چرا که با داشتن بودجه‌ای فقط 5/4 میلیون دلاری در پی 6 هفته نمایش در امریکای شمالی 160 میلیون دلار بلیت فروخته است و اگر آمار فروش‌اش در سایر قاره‌ها هم ضمیمه آن شود، به رقمی بالای 280 میلیون دلار می‌رسیم. «لوگان» نسخه جدید سری فیلم‌های «وولورین» و «مردان ایکس» نیز در پایان ششمین هفته اکرانش در امریکا و کانادا 212 میلیون دلاری و با احتساب کل سطح جهان 545 میلیون دلاری شد، البته مخارج تولید این فیلم که باز هم هیوجکمن استرالیایی بازیگر نخست آن است به 97 میلیون دلار بالغ می‌شود.

منبع: روزنامه ایران


کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد