اهمیت آمارنامه در صنعت انیمیشن – مصاحبه با صادق کریمیان از موسسه آینده نگر رسانه

به گزارش فناوری فرهنگی، آقای کریمیان سلام وقت بخیر. همانطور که مستحضرید، آمارنامه صنعت انیمیشن کشور در حال تدوین است. به نظر شما، به عنوان یک تولیدکننده انیمیشن، نقش و اهمیت وجود آمار در توسعه صنعت انیمیشن کشور چیست و فقدان آمار دقیق باعث بوجود آمدن چه مشکلاتی خواهد شد؟

– بسم‌الله الرحمن الرحیم. دو نکته وجود دارد. اول اینکه در بعد داخلی، تولیدکننده می‌تواند با استناد به آمار کیفی و کمی صنعت، تصمیم درست‌تری را برای جذب نیروی انسانی اتخاذ کند. در سطح کلان نیز گزارش‌های آماری بدست‌آمده برای برنامه‌ریزی‌های صنعت بسیار مفید واقع می‌شود.

در بعد بین‌المللی، با توجه به تجربه‌ای که در بازارهای بین‌المللی بویژه عربی در موسسه ما وجود دارد، دنیا با صنعت انیمیشن ایران غریبه است و بعضا نمی‌داند که در کشور ما انیمیشن تولید می‌شود به این دلیل که چنین منبع و مرجع آماری برای صنعت انیمیشن ایران وجود ندارد.

 

آقای کریمیان، با توجه به اینکه فرآیند جمع‌آوری اطلاعات آمارنامه به صورت خوداظهاری تدارک دیده شده است، پیشنهاد شما برای فعالین صنعت انیمیشن و مشارکت آن‌ها در تهیه این آمارنامه چیست؟

– اول اینکه ما باید به این اصل اعتقاد داشته باشیم که شفاف کار کنیم و اطلاعات شفافی را در اختیار بگذاریم که مستلزم یک فرهنگ‌سازی است.

از طرفی، نمونه‌های خارجی در این زمینه وجود دارد و در کشورهای دیگر نیز همه فعالین صنعت برای جمع‌آوری اطلاعات آماری صنعت مشارکت می‌کنند و نهایتا خودشان هم از این اطلاعات بهره‌برداری می‌کنند.

بنابراین این اتفاق، اتفاق خوبی است و همه باید از آن استفاده کنند.

منبع: آمارنامه صنعت انیمیشن کشور


کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد