“نمایشگاه شکست” ایده ای کاملا کاربردی از سوئد

به گزارش فناوری فرهنگی،هر چند که متاسفانه خبر بد حمله تروریستی در مرکز استکهلم وضعیت بد ناامنی در اروپا را بیش از پیش نمایان ساخت ولی برای تنوع هم که شده خوب است ایده ای جذاب که یکی دو روز قبل در #سوئد رسانه ای شد را ببینید.

بارها خود ما در جلسات متعدد بررسی تجارب افراد موفق گفتیم که برای استفاده عمومی از این تجربیات باید تجربه شکست ها نیز به اطلاع نخبگان برسد تا بتوانند واقع بینانه برنامه ریزی کنند.

موضوعی که خوب است هر چه سریعتر دوستان بنیاد نخبگان و مرکز همکاری ریاست جمهوری و حتی سایر نهادها روی اجرای آن برنامه ریزی کنند.
به نظرم حتی تجربیات شکست خورده اجتماعی و روانشناسی و مانند آن هم باید اطلاع رسانی شود.

آقای وست در شهر ۱۰۰ هزار نفری #هلسینگبورگ در جنوب سوئد ایده جالبی را می خواهد تابستان امسال در نمایشگاهی عمومی عرضه کند.

همانطور که در کلیپ زیر مشاهده می کنید ایشان تجارب شکست خورده افراد و کمپانی های معروف را قرار است گرد هم آورد تا هم بدانید این کمپانی ها بعد از ده ها شکست بالاخره معروف شدند و هم از #شکست نترسید و ریسک پذیری خودتان را بالا ببرید. به قول یکی از اساتید نرم افزار دانشگاه شریف نخبگان ما باید عادت کنند که شکست بخورند.
برخی ایده های شکست خورده به جذابیت کلیپ افزوده:

1-نوشابه متفاوت کوکاکولا که هم نوشابه بود و هم نسکافه! (کلیپ بعدی کانال را هم ببینید)

2-خودکار مخصوص خانم ها که شرکت بیک آن را به رنگ ارغوانی ساخته بود تا به طور خاص زنان را جذب کند.

3- اسکنری که شما روی کد یک سایت در یک مجله می گیرید و لپ تاپ شما سایت را بالا می آورد. خود آقای وست می گوید که علت شکست آن این بود که همیشه تایپ کردن آدرس سایت راحتر از استفاده از یک اسکنر است.

4- ماسکی که به صورت می زدید تا کمی به صورت شما شوک وارد کند.

5- موتورهای سواری هارلی-دیویدسن

6- آیپدهای اولیه شرکت اپل

7- عینک گوگل (گوگل گلس). وست می گوید وقتی گوگل ۳ سال قبل نمونه های آن را به بازار داد، در سانفرانسیسکو که نزدیکترین شهر به گوگل است، کافه ها از ورود افرادی که این عینک را به چشم داشتند جلوگیری می کردند؛ چرا که مردم اصلا دوست ندارند که بدون اطلاع از آنها عکس گرفته شود [یا سوابق و اطلاعات شخص اشان آشکار شود]

این مورد آخر واقعا جای بررسی بیشتر دارد و اگر گوگل بعد از آن همه تبلیغ و هزینه از گوگل گلس خود مجبور شود آن را کنار بگذارد، نشان می دهد توجه به حریم خصوصی بسیار موضوع مهمی در ایده پردازی است. و باید مراقب بود تا دوباره یک عده سودجو با تبلیغات کاذب زمینه ورود گسترده آن عینک ها را با عناوینی مثل “لزوم آپدیت بودن” در ایران فراهم نکنند.

منبع:www.ndtv.com


کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد