شهید آوینی هم متفکر و هم هنرمند بود

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، جمعی از مدیران ستادی حوزه هنری و هنرمندان در آستانه بیست و ششمین سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب صبح امروز شنبه ۱۹ فروردین در قطعه شهدای بهشت زهرا (س) حاضر شده و با زیارت مزار شهید آوینی در قطعه هنرمندان بر مزار سعید کشن فلاح، سید حسن حسینی و جمعی از دیگر از هنرمندان درگذشته انقلابی حاضر شدند.

فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری، کوروش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری، مجید مصلحی مدیرکل امور استان‌ها ومجلس، هادی مولوی‌دوست مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل، خسرو زینال پور، علیرضا معین‌بخش، مریم ملک و جمعی از هنرجویان مرکز آموزش و پژوهش حوزه هنری و هنرمندان در این برنامه با حضور بر مزار شهدا با آرمان‌های ایشان تجدید پیمان کردند.

در حاشیه حضور هنرمندان بر مزار شهید مرتضی آوینی، زارعی در سخنانی کوتاه شخصیت این شهید هنرمند را این‌گونه توصیف کرد: شهید آوینی سمبل انقلاب بوده و هست، ایشان از هنرمندانی بودند که از بدو تأسیس حوزه هنری در این حوزه فعالیت داشتند و هنر انقلاب به واسطه این شهید بزرگوار شکل گرفت. شهید آوینی سردمدار هنر انقلاب است.

وی افزود: امروز هم همچون هرسال با آمدن بر مزار شهدا و مزار شهید آوینی، هفته هنر انقلاب آغاز و یاد این شهید بزرگوار را زنده می کنیم.

ناصر فیض، مدیر دفتر طنز حوزه هنری، نیز در کلامی کوتاه درباره شخصیت شهید آوینی گفت: شهید آوینی غیر از اینکه یک هنرمند بود، یک رفتار انقلابی را با خودش تعریف کرد. شهید آوینی از خود یک شخصیت ویژه ساخت. به اعتقاد من یکی از شاخص ترین هنرمندان هنر انقلاب شهید آوینی است. چه نمونه‌ای بهتر از این بزرگوار می‌توان نام برد که برای کسانی که در حوزه هنر فعالیت دارند، الگو باشد.

این شاعر گفت: شاید با الگو قرار دادن شهید آوینی تعریف هنر در ذهن برخی هنرمندان تغییر کند. در واقع در کنار هنر انسان بودن هم مهم است؛ چراکه در درجه اول اهداف یک هنرمند باید مقدس باشد. در یک کلام شهید آوینی هم متفکر و هم هنرمند واقعی بودند و به نظرم ایشان در عرصه هنر انقلاب جامع‌ترین است.

منبع: مهر

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد