دوران پرچالش صنعت بازی انگلیس پس از برگزیت

به گزارش فناوری فرهنگی، درحالی‌که 57 درصد از نیروهای شاغل در بخش بازی رایانه‌ای انگلیس از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی هستند، گفته می‌شود 40 درصد از کمپانی‌های مرتبط قصد دارند از انگلیس به کشوری دیگر مهاجرت کنند.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده از سوی موسسه UKie، بیش از 98 درصد از پرسش‌شوندگان اعلام کردند که حق‌دارند تا در این کشور به‌عنوان نیروی کار مهارت‌یافته همچنان کار کنند. این در حالی است که بر اساس رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا بسیاری از آنها سرنوشت نامعلومی پیدا کرده‌اند و به همین دلیل از 2 هزار کمپانی گیم موجود در انگلیس، بیش از 40 درصدشان اعلام کرده‌اند که قصد خروج از انگلیس و استقرار دفترشان در کشوری دیگر را دارند.

بیش از 76 کمپانی مطرح گیم در این کشور از 11 شهر در نظرسنجی UKie شرکت کردند که 53 درصدشان دولوپر و 32 درصد نیز ناشر گیم بودند و 72 درصد از این کمپانی‌ها در لندن مستقر بوده و 69 درصدشان روی محتوای موبایلی کار می‌کنند.

انگلیس ششمین بازار گیم دنیا را دارد که درآمد صنعت گیم این کشور در سال 2016 با 2/1 درصد رشد نسبت به سال قبل از آن، به 33/4 میلیارد پوند رسید و این در حالی است که 2 هزار کمپانی گیم با 12100 نیروی تمام‌وقت مشغول کار هستند و برگزیت سرنوشت صنعت گیم و نیروهای مرتبط را در هاله‌ای از ابهام فروبرده است

منبع: اقتصادخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد