رشد بالای آمازون در دنیای تبلیغات دیجیتال

به گزارش فناوری فرهنگی، آمازون بر دنیای خرید آنلاین و پردازش ابری سلطه دارد و حالا تصمیم دارد تا در حوزه تبلیغات دیجیتال نیز از رقبای دیگر پیشی بگیرد و در ماه‌های اخیر نیز، قابلیت‌های تبلیغاتی خود را گسترش داده است.

به گفته مورگان استنلی، یکی از سرشناس‌ترین شرکت‌های تحلیلگر اقتصادی، شرکت آمازون تا سال آینده بیش از 5 میلیارد دلار درآمد از طریق تبلیغات کسب خواهد کرد. این رقم، بیش از دو برابر درآمد پیش بینی شده اسنپ چت برای سال بعد و همچنین بیش از نیمی از ارزش بازار کنونی توییتراست.

طبق تحقیقات منتشر شده، این رقم پیش‌بینی شده از درآمد تبلیغاتی آمازون تا سال 2020 به 7 میلیارد دلار خواهد رسید. اما در این شرایط و حتی با این ارقام اعلام شده، سهم آمازون از کل بازار تبلیغات دیجیتال- که فعلا تحت سیطره فیس‌بوک و گوگل است- فقط 4 درصد خواهد بود.

به گفته یکی از تحلیلگران شرکتBMO Capitals ، درآمد آمازون از تبلیغات تا سال آینده 5/3 میلیارد دلار خواهد بود و گوگل و فیس‌بوک قطعا با یک رقیب قدرتمند و در حال توسعه روبه‌رو هستند. تحلیلگران معتقدند، یکی از دلایل پیشرفت آمازون این است که بعد از سال‌ها فعالیت در زمینه خدمات‌رسانی و تجارت آنلاین، با سلیقه مشتریان کاملا آشناست و آرشیو اطلاعاتی زیادی نیز در مورد آنها دارد و به همین دلیل است که در دنیای تجارت آنلاین حرف اول را می‌زند و به جایگاهی رسیده است که فیس‌بوک و گوگل هنوز نتوانسته‌اند برسند.

دنیل سلمون از تحلیلگران BMO معتقد است: همان‌طور که گوگل می‌داند مردم به دنبال چه چیزی می‌گردند و فیس‌بوک نیز به خوبی از علایق اجتماعی کاربران آگاهی دارد، آمازون نیز در زمینه سلایق خرید کاربران تبحر دارد و به خوبی می‌داند که آنها به دنبال چه چیزی هستند

منبع: اقتصادخلاق


کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد