5 درسـی که والت دیزنی به ما آموخت

به گزارش فناوری فرهنگی، والت دیزنی در پنجم دسامبر سال ۱۹۰۱ در شیکاگو متولد گردید. او که از یک خانواده کشاورز بود از کودکی به آموختن نگارگری پرداخت. والت دیزنی در جنگ جهانی اول راننده آمبولانس بود و پس از جنگ به تبلیغات تلویزیونی پرداخت. در سال ۱۹۲۲ با کسی به نام اوب ایورکز شرکتی به راه انداخت. در ۱۹۲۳ به هالیوود رفت و آغاز به ساخت کارتون کرد. نخستین کار بزرگش آفرینش چهره‌ای به نام میکی ماوس بود. او در ۱۹۳۰ بسیار نامدار شده بود. وی در ۱۹۳۷ نخستین فیلم بلند پویانمایی خود را به نام سپیدبرفی ساخت. وی همچنین کارگاهی فراهم کرده بود که در آن به آموزش پویانماگران می‌پرداخت. وی که به همراه برادرش بنیادگذار شرکت والت دیزنی است، در ۱۷ ژوئیه ۱۹۵۵ دیزنی‌لند را گشود.

 

در اینجا ۵ نکته از یکی از موفق‌ترین افراد دنیا برای شما آماده کرده‌ایم.

 

۱ کاری را انجام دهید که دوستش دارید

اولین نکته ای که به عنوان یک کارآفرین از والت دیزنی می‌توانیم یاد بگیریم این است، او عاشق نقاشی بود و تمام وقت فراغت خود را مشغول این کار می‌کرد. حتی وقتی به عنوان بازیگر مشغول کار بود نیز این‌گونه بود. او حاضر بود برای درامد کار های دیگر را نیز انجام دهد.

تصور کنید چقدر کارش را دوست داشت که هر روز صبح زود به استودیو خود می‌رفت و کاری را می‌کرد که دوستش داشت. این نکته بسیار جذابی است به خصوص برای افرادی که هر روز صبح به سر شغلی می‌روند که دوستش ندارند.

دیزنی یک سری کار های عجیب و غریب هم انجام داده است. حتی او در جنگ جهانی اول به همراه ری کورک راننده آمبولانس بود (ری کورک خالق فست فود مک‌دونالد) و در طول این سفرها بود که عشق خود را به طراحی فهمید.

 

۲ کاری که انجام  می دهید را جدی بگیرید

هرگاه والت دیزنی شخصیت‌های کارتونی خود را خلق می‌کرد بسیار روی کار خود تمرکز می‌کرد. مانند شیری که می‌خواهد به طعمه حمله کند! همیشه جزئیات برایش بسیار مهم بود.

شما هرگز والت دیزنی را در استودیوی خود نمی‌دیدید که بیکار باشد و وقت تلف کند. او همواره مدیریت زمان خود را بدست داشت و با شور و شوق کاری که دوست داشت را انجام می‌داد. او هرگز افسوس گذشته را نمی‌خورد.

 

۳ کار را برای دیگران انجام دهید

هرگاه والت دیزنی یک انیمیشن می‌ساخت، فقط برای خودش این کار را انجام نمی‌داد. او هرگز خلاقیتش را از دیگران پنهان نمی‌کرد. در عوض او همیشه در فکر راهی بود که بتواند افکار خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

او تا به حال کمیک‌های بسیاری را خلق کرده است و همیشه راهی برای اشتراک آن با مردم پیدا می‌کرد. او در دوران دبیرستان به عنوان نویسندهٔ کمیک در روزنامهٔ مدرسه مشارکت می‌کرد. حتی بعد از آن در یک روزنامه کمیک می‌نوشت.

کار های والت دیزنی به ما مطالب بسیاری را آموخت. مانند ارزش دوستان، خانواده، امیدواری و مهم‌ترین درس او :خوبی همیشه بر شر پیروز است.

 

۴ با اولین موفقیت خود کنار نکشید

یک چیز که ممکن است در مورد والت دیزنی بدانید این است که او به محض اینکه یک پروژه به اتمام می‌رساند بلافاصله پروژه بعدی را شروع می‌کرد. پس از اتمام انیمیشن افسانه ای «سفید برفی و هفت کوتوله» او به سراغ فیلم‌های دیگری از جمله «بامبی» و «فانتازیا» و بسیاری دیگر رفت.

پس از خلق میکی موس او کارش را متوقف نساخت. او به سراغ ساخت فیلم‌های دیگر رفت ازجمله «مینی موس»، «اردک دنالد» و «پلوتون» و کمیک‌های دیگر که حتی امروزه از آن‌ها استفاده می‌شود. او هرگز خود را مشغول کار های گذشته ای که انجام داده بود نمی‌کرد چون او همیشه به دنبال موقعیت‌های جدید و بیشتری بود و می‌خواست رویاهای بیشتری را به تحقق برساند. او هرگز طراحی میکی موس خود را متوقف نکرد و چندین بار آن را طراحی کرد.

 

۵ نگذارید موانع شما را متوقف سازند

هنگامی که والت دیزنی برای اولین بار شروع به کار روی سفید برفی کرد همسر و برادرش تمام سعی خود را کردند تا او را منصرف کنند. پروژهسفید برفی حتی با نام «جنون دیزنی» نامیده شد و همچنین در میان راه، پول تولید آن تمام شد.

بسیاری از مردم در چنین شرایطی کار را متوقف کرده و سعی می‌کنند تا راه دیگری بروند اما برای دیزنی این اتفاق موجب استقامت بیش‌ترش شد. او تصمیم گرفت تا سفر کند و به کارگردانان ویدئویی از آن را نمایش دهد تا شاید آن‌ها با او همکاری کنند. در نهایت این تلاش او موجب شد تا هم استودیو پا بر جا بماند و هم سفید برفی اکران شود.

پس از عرضه سفید برفی واقعاً مورد توجه مردم واقع شد. موفقیت این فیلم دیزنی را در دوران طلایی موفقیت انیمیشن قرار داد و به او کمک کرد تا دیگر فیلم‌های خود را بسازد. او می‌توانست پول این فیلم را بگیرد و از انیمیشن جدا شود اما او با قدرت بیشتری در این راه ماند.

شما می‌توانید مطالب بسیاری از افراد موفق بیاموزید. اما به احتمال زیاد آن مطالب بسیار به هم شبیه هستند و یا حداقل با هم مرتبط هستند. در اینجا ما فقط ۵ نکته آموزنده از زندگی والت دیزنی را برای شما بیان کردیم. مطمئناً نکات بسیار دیگری نیز وجود دارد.

 

تعدادی از جملات تأثیر گذار از والت دیزنی:

«تمام رویا های ما محقق می‌شوند اگر ما شجاعت دنبال کردن و ادامه آن‌ها را داشته باشیم.»

«وقتی به چیزی اعتقاد دارید، با تمام وجود به آن معتقد باشید.»

«اگر شما بتوانید چیزی را تصور کنید، می‌توانید آن را انجام دهید. همیشه یادتان باشد که همه چیز با یک رویا و یک موش شروع شد.»

«کار جذابی ست که غیر ممکن‌ها را انجام دهید.»

«راهی برای شروع این است که، بجای صحبت کردن کاری انجام دهید.»

منبع:خانه انیمیشن

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد