دست بخش خصوصی که یک “شغل” ایجاد کند را می‎بوسیم

به گزارش فناوری فرهنگی، محمود واعظی در جلسه شورای اداری شهرستان هرسین با بیان اینکه کرمانشاه یکی از پنج استان مقاوم کشور در هشت سال دفاع مقدس بوده است، گفت: در همین راستا امسال با هماهنگی مجلس و دولت مقرر شد ۱۰ درصد به افزایش تخصیص و پرداختی‌های این پنج استان اضافه شود. ممکن است این میزان در سال اول اجرا چندان نمود نداشته باشد، اما در چند سال بعد قطعا رقم قابل توجهی خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در تشریح دستاوردها باید نگاه جامعی به دستاوردهای نظام داشت، گفت: طی سالهای پس از انقلاب علی رغم همه مشکلات و گرفتاری‌ها و تحریم‌ها، کشور با قدرت و صلابت جلو رفته و امروزه به جایگاهی رسیده که به الگویی برای بسیاری کشورها مبدل شده است.

وی به امنیت مطلوب امروز کشور اشاره کرد و افزود: در حالی که تمامی کشورهای منطقه به نوعی با تکفیر و تروریسم درگیر هستند، خوشبختانه با رهبری مقام معظم رهبری امروزه نظام با اقتدار امنیت مطلوبی را در کشور مستقر کرده و بسیاری کشورها حاضرند خیلی امتیازات را بدهند و فقط در ازای آن امنیت داشته باشند و به برکت نظام امروز ما امنیت مطلوبی داریم.

واعظی تصریح کرد: این حقیقتی است که مردم طبقه متوسط و پایین مشکل معیشت دارند و دولت از روز اول هم اعلام کرده که وارث یک بیکاری تلنبار شده است و این مشکلات وجود دارد و ما منکر آن نمی‌شویم.

وزیر ارتباطات افزود: تنها در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد بازار کار شدند و همه می‌دانیم که ایجاد یک شغل کار ساده‌ای نیست و باید برای این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل به وجود بیاوریم که این امر نیاز به تمهیداتی دارد.

واعظی تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای دولت برای آماده‌سازی این تمهیدات در اولین گام اختلاف‌های ساختگی بین قوا در گذشته را حل کردیم و این مشکلات الان وجود ندارد.

وی افزود: درگام بعدی آرامش در کشور حاکم شد و در گام سوم نیز ثبات در بازار ارز و طلا به وجود آوردیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در گام‌های بعدی تلاش ما استفاده از بخش خصوصی است و دولت دست هر بخش خصوصی که حتی یک شغل ایجاد کند را می‌بوسد و برای فعالیت هرچه بیشتر آنها اقدام به اعتمادسازی کرده‌ایم.

واعظی با بیان اینکه دولت اهتمام جدی به برداشته شدن تحریم‌ها داشت، گفت: مگر می‌شود با تحریم، توسعه اقتصادی داشت و در همین راستا دولت ضمن دفاع از حق هسته‌ای کشور و بدون عقب نشینی توانست این کار را انجام داده و تحریم‌ها را بردارد.

وی افزود: از طرفی فضای همکاری با کشورها فراهم شد و امروز صادرات غیرنفتی ایران بر واردات پیشی گرفته است. امروز ۲.۵ میلیون بشکه نفت کشور به فروش می‌رسد و پولش در جیب خودمان می‌رود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: دریک سالی که کشور تحریم نداشت وضعیت به تدریج در حال تغییر است.

واعظی با اشاره به تک رقمی کردن تورم، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم به هدفگذاری چشم انداز ۲۰ ساله کشور برای تحقق رشد اقتصادی هشت درصد برسیم و امید داریم امسال و سال آینده فضای اقتصادی کشور فضای شکوفاتری از گذشته باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات و محرومیت‌ها در همه استان های کشور وجود دارد، گفت: ایران کشور پهناوری است که تنها برخی شهرستان‌های آن به اندازه یک کشور اروپایی است و نباید شرایط کشور پهناوری مانند ایران با برخی کشورها قیاس داده شود.

واعظی افزود: وزارتخانه‌ها نیز تمام تلاششان این است که منابع طوری میان استان‌ها، شهرستان‌ها و پروژه‌ها تقسیم شود که هیچ پروژه یا کاری در کشور تعطیل نشود.

حجم بازار ICT کشور به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست شورای اداری استان کرمانشاه گفت: حجم بازار ICT کشور ابتدای فعالیت این دولت ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که اکنون به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

واعظی با بیان اینکه بازار ICT بازار بسیار بزرگی است، گفت: هدف گذاری شده تا پایان برنامه ششم توسعه حجم این بازار کشور سه برابر شود.

وی افزود: در این حوزه ظرفیت خوبی به لحاظ نیروی انسانی داریم که باید از آن بخوبی استفاده کرد.

وزیر ارتباطات در ادامه با بیان اینکه توجه به اشتغال از اولویت های دولت تدبیر و امید بوده و هست، گفت: سال گذشته که اولین سال برداشته شدن تحریم ها بود، میزان اشتغال ایجاد شده در کشور نسبت به سالهای گذشته بالاتر بود، طی سال گدشته حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد بازار کار شدند، باید تا چند سال آینده سالانه حدود یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود تا گام جدی برای کاهش نرخ بیکاری برداشته شود.

واعظی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال “تولید ملی، اشتغال و تولید” اظهار کرد: این نامگذاری کمک بزرگی است که دیگر قوا نیز به موضوع ورود کرده و مشکل اشتغال را حل کنیم.

وزیر ارتباطات توجه به معیشت مردم را نیز از اولویت های دولت برشمرد و گفت: توجه به معیشت مردم بخصوص در مناطق محروم و روستاها مورد توجه است که در این خصوص دولت برنامه ریزی  خوبی انجام داده است.

وی در ادامه به توسعه زیرساخت های ICT در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سه و نیم سال پیش که به این استان سفر کردم زیرساخت های استان در حوزه ICT بسیار ضعیف بود که قول دادم تا پایان عمر دولت تحول جدی در این حوزه ایجاد شود.

واعظی افزود: در این دولت پهنای باند استان یازده برابر شده، ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان ایجاد شده، ۱۲۲۱ روستای استان به اینترنت متصل شده و در حال حاضر ۲۲ شهر استان از تلفن نسل سوم و ۱۴ شهر نسل چهارم برخوردارند.

وی گفت: در این دولت تا امروز ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه ICT در استان صورت گرفته و تا پایان عمر دولت پروژه‌های دیگری در استان افتتاح می شود که از جمله آنها می‌توان به اتصال ۹۱۳ روستای دیگر به اینترنت و برخورداری ۹ شهر از نسل سوم تلفن همراه و شش شهر دیگر از نسل چهارم اشاره کرد.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: در حال حاضر زیرساختهای استان آماده است که بتوان کسب و کارهای الکترونیکی و مشاغل دانش بنیان ایجاد کرد.

وی با اشاره به کارهای خوبی که در دانشگاه رازی در زمینه استارتاپ ها انجام شده، گفت: پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی نیز کارهای خوبی را چه به لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری انجام داده و وظیفه خود می دانیم از این فعالیت ها حمایت کنیم.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد