«بازی جام» با رویکرد حمایت از تولید ملّی و توسعه‌دهندگان ایرانی برگزار می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، طرح جشنواره ملّی بازی‌های ایرانی (بازی جام) با رویکرد حمایت از تولید ملّی و توسعه‌دهندگان ایرانی، همچنین ترویج استفاده از تولیدات ملّی و جهت‌دهی بازیکنان بازی‌های دیجیتال آنلاین، به سمت بازی‌های ایرانی است. در این طرح تعدادی از بازی‌های پرمخاطب ایرانی که معیارهای مدنظر را دارا بوده‌اند انتخاب و مسابقاتی بر روی آن‌ها برگزار می‌شود.

در انتهای این جشنواره به سه شرکت توسعه‌دهنده برتر تسهیلاتی ارائه می‌شود، همچنین به نفرات اول تا سوم مسابقات هر بازی جوایزی تعلق می‌گیرد، همچنین جوایز دیگری نیز جهت افزایش انگیزه شرکت در مسابقات به شرکت‌کنندگان در مسابقه ارائه خواهد شد.

با توجه به افزایش روز افزون  استفاده از بازی‌های دیجیتالی به عنوان بخشی از زمان صرف شده به عنوان سرگرمی توسط کاربران ایرانی، در صورت عدم‌حمایت از تولید ملّی در این حوزه، احتمالاً شاهد خروج میزان زیادی ارز از کشور خواهیم بود. در کنار این موضوع، عدم برگزاری مسابقات برروی بازی‌های ایرانی می‌تواند موجب کاهش استفاده از بازی‌ها شده و در نتیجه عدم درآمدزایی مناسب برای توسعه‌دهندگان بازی را به همراه داشته باشد.
این طرح با اهداف مختلف خرد و کلان برگزار می‌شود که برخی از مهمترین آن‌ها شامل حمایت از بازی‌های ایرانی، شناسایی شرکت‌های دارای پتانسیل فنی بالا و ارائه تسهیلات به آن‌ها، جهت‌دهی کاربران بازی‌های تلفن همراه به سمت رقابت سالم و سراسری، تهییج کاربران بازی‌های تلفن همراه به استفاده از بازی‌های جذاب ایرانی است.

از جمله دیگر اهداف برگزاری جشنواره ملی بازی‌های ایرانی برگزاری مستمر رویداد و معرفی نشان خاص بازی‌های تلفن همراه و نیز رسیدن به 500 هزار کاربر آنلاین مشغول در رقابت مسابقات ملی بازی‌های ایرانی محسوب می‌شود.

جشنواره‌ی ملی بازی‌های موبایلی ایرانی (بازی جام) با رویکرد حمایت از تولید ملّی و توسعه‌دهندگان ایرانی، همچنین ترویج استفاده از تولیدات ملّی و جهت‌دهی بازیکنان بازی‌های دیجیتال آنلاین، به سمت بازی‌های ایرانی برگزار می‌شود.

این جشنواره با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و همچنین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

این نخستین بار است که مسابقه‌ی بازی‌های ویدیویی تنها برای بازی‌های موبایلی ایرانی راه‌اندازی می‌شود.   در این مسابقه پنج بازی موبایلی مگنیس، پرسیتی، شاهین، فوتبال رانر و جدل بر روی سرعت انتخاب شده‌اند و داوطلبان شرکت در مسابقه باید در این بازی‌ها با یک‌دیگر به رقابت بپردازند.

جشنواره‌ی ملی بازی‌های موبایلی ایرانی (بازی جام) به حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  تا 19 اردیبهشت 96 در حال برگزاری است.

منبع: ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد