حرکت در مسیر مرجعیت پرورش نیروی متخصص و طراحی علمی اسباب‌بازی

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدحسین فائزی رئیس جهاددانشگاهی قزوین ، با اشاره به اینکه از اواخر سال 93 امکان‌سنجی پرداختن به مقوله بازی و اسباب‌بازی در واحد آغاز شد، اظهار کرد: برای اولین بار در کشور دوره‌های مدون آموزشی برای تربیت نیروی طراح و سازنده اسباب‌بازی طراحی‌شده است، این دوره‌ها شامل یک دوره کارشناسی، دو دوره کارشناسی ارشد و چند دوره آموزش کوتاه‌مدت است.

وی ادامه داد: تجربیات فراوانی از سایر کشورهای پیشرو در صنعت اسباب‌بازی جمع‌آوری‌شده و بر اساس این تجربیات، خط سیر بومی و ایرانی برای این حرکت علمی و اقتصادی تدوین‌شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا به‌عنوان مرجعی علمی در تربیت نیروی انسانی متخصص بازی و اسباب‌بازی تبدیل شویم.

فائزی تصریح کرد: طراحی آکادمیک و دانش‎پایه بازی و اسباب‌بازی، از دیگر اهداف این واحد است تا علاوه بر ایجاد ساختار آموزشی، جهاد دانشگاهی استان نیز به‌عنوان یکی از طراحان و تولیدکنندگان برتر اسباب‌بازی ملی مطرح شود.

وی افزود: از دو سال قبل فاز نخست طراحی اسباب بازی نیز در معاونت پژوهشی واحد آغاز شده که تاکنون اسباب‌بازی ‌های متنوعی با الهام از الگوهای معماری اسلامی ایرانی طراحی و برخی از آنها نمونه‌سازی شده است و در سال 96 تعدادی از این محصولات وارد بازار کشور خواهند شد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد