ظرفیت های گردشگری در ایران استفاده نمی شود

به گزارش فناوری فرهنگی، حسین فروزان مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در نشست خبری خود که عصر روز ۹ اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد، گفت: به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری و میراثی منطقه آزاد ماکو و شناسایی این منطقه و ایجاد نشاط بین بانوان، دومین دوره رالی گردشگری بانوان از بیستم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه در منطقه آزاد ماکو برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با کشورهای ترکیه و جمهوری نخجوان همسایه هستیم، این برنامه تمرینی است تا سال بعد این برنامه را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم. افراد شرکت‌کننده در این رالی از مسیر کاخ باغچه‌جوق، دهانه فرهاد، چشمه ثریا، روستای گردشگری رند و در نهایت پارک امام ماکو عبور خواهند کرد. طول این مسیر ۱۳۰ کیلومتر است و هدف تنها سرعت نیست.

فروزان گفت: روز بیست و یکم اردیبهشت ماه نیز دومین نمایشگاه توانمندی بانوان منطقه آزاد ماکو هم افتتاح خواهد شد.

فروزان در ادامه این برنامه به عمده پرسش‌های دیگر خبرنگاران نیز پاسخ داد و گفت: بحث احداث فرودگاه ماکو تمام شده و در همین روزها آماده پذیرش مسافر خواهد بود. دو هتل پنج ستاره نیز در این منطقه آماده ساخت داریم. اکنون هتل‌های مناسبی در ماکو وجود ندارد. با این وجود ۵۰۱ تخت اقامتی داریم. ۶۰ واحد کاشانه مهمان نیز می‌تواند جاذبه‌ای برای اقامت مسافران باشند.

وی گفت: اکنون گردشگری در ایران موفق نبوده است. حاشیه‌هایی برای آن به وجود آمده که نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ استفاده کنیم.با این وجود در منطقه آزاد ماکو توانسته‌ایم شاهد رشد ورود گردشگر باشیم.ما ۴۸ هزار مسافر داشتیم که ۴۶ هزار نفر آن، مسافران ترکیه بوده‌اند و تا سال‌ها این شهر سوت و کور بود اما عید امسال شاهد حضور ۸۰۰ هزار گردشگر بودیم. در ۹ ماهه اول سال ۹۴، یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو در منطقه تردد می‌کرد که اکنون این آمار به سه میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو رسیده است.

در ادامه این برنامه رقیه حاتمی‌پور مجری این برنامه گفت: ایده اجرای تور رالی بانوان سه سال پیش مطرح شد و آنها با تسلط کافی و بدون حادثه و از استان‌های البرز، قزوین و زنجان آن را اجرا کردند.

وی ادامه داد: از آنجایی‌ که قصدمان معرفی مناطق کمتر شناخته شده است، با منطقه آزاد ماکو وارد تفاهم شدیم. همچنین منطقه آزاد ماکو در نظر دارد تا جوایز درخور توجهی به برندگان این مسابقه اهدا کند. هدف در این برنامه سرعت نیست، بلکه رعایت اصول فنی، پیدا کردن مؤلفه‌های صحیح رانندگی و خواندن نقشه راه است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد