تجاری‌سازی آثار برتر از مهم ترین اهداف جشنواره نقش تن‌پوش است

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، الهام زایجانی، دبیر پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش درباره روند برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری گفت: جشنواره نقش تن‌پوش تلاشی برای الگوسازی و ترویج استفاده از نقش های ایرانی، اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه و ترغیب هنرمندان به طراحی و خلق تصاویر زیبا بر روی تن‌پوش به شمار می‌رود.

زایجانی، تجاری‌سازی آثار برتر را از مهمترین اهداف پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش برشمرد و تصریح کرد: این مهم با همکاری تیم اجرایی متشکل از مسئولین، اساتید  و بخش خصوصی حاصل شده و موجب گردیده تا جشنواره بیش از هر زمان دیگری به اهداف خود نزدیک‌تر شود.

دبیر پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش افزود: یکی از نقاط عطف برپایی جشنواره تا به اکنون، قرار گرفتن دو رویکرد هنری و صنعتی در بخش داوری و گزینش آثار برتر جشنواره بوده و در حوزه داوری آثار، از هرگونه اعمال سلیقه شخصی توسط هیئت داوران خودداری شده است.

او با اشاره به انتشار فراخوان به شکل گسترده در سطح کشور اظهار داشت: برای نخستین بار در این دوره به موضوعات جشنواره محوریت داده شد و فراخوان کشوری مواردی همچون زندگی شهری همراه با مفاهیمی مانند محیط زیست، ارزش‌های انسانی، موضوعات آئینی، آلودگی هوا و…را در برگرفت و که البته موضوعاتی مانند ایثار و شهادت، انقلاب اسلامی نیز در کنار موضوع آزاد به درستی در فراخوان خودنمایی کردند.

زایجانی در ادامه افزود: به منظور برپایی هرچه پویاتر پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، از زمان انتشار فراخوان، شبکه‌ای از همکاران دانشجویی و اساتید در مراکز استان‌ها فعال شدند و  اعضای هیئت داوران نیز با ترکیبی منسجم از فعالان و تولیدکنندگان در حوزه پوشاک و تی‌شرت و نمایندگانی از میان اساتید دانشگاه و طراحان آزاد، جشنواره را به اهداف خود نزدیک‌تر ساختند.

دبیر  پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش به برپایی ورکشاپ‌های آموزشی از زمان انتشار فراخوان در شهرهای مختلف اشاره و بیان کرد: این کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته و مرتبط با موضوعات و رویکرد کلی جشنواره در دانشگاه‌های مختلف همچون فنی و حرفه ای سنندج، پیام نور هنر تبریز و علم و فرهنگ تهران برپا شد و همچنین با تکیه بر تجربیات چهار دوره قبلی و همراهی و حضور دکتر پورعلی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، بهزاد رشیدی رییس جهاددانشگاهی هنر، مهدی محمودی رییس موسسات مد و لباس کشور، اساتیدی همچون بنفشه مقدم، سارا جعفری، محمدحسن عزت‌زاده و علی فانی‌سالک  و دهقان از دانشگاه هنر  شروع خوبی برای جشنواره در دوره پنجم رقم خورد.

زایجانی در خاتمه گفت: مراسم اختتامیه جشنواره در روز ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی برگزار می‌شود و از روز ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه، آثار منتخب جشنواره در قالب یک نمایشگاه ارائه خواهند شد.

پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش با همکاری کارگروه ساماندهی مدولباس ایرانی و اسلامی وزارت ارشاد، انجمن موسسات مد و لباس کشور، ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز ریاست جمهوری، پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری، موسسات خصوصی و به ریاست بهزاد رشیدی و دبیری الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاد هنر برگزار می‌شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد