صنعت بازی‌های رایانه‌ای نیازمند یک قانون جامع و شفاف است

به گزارش فناوری فرهنگی، حسن کریمی قدوسی اظهار داشت: تمامی کارشناسان و فعالان حوزه بازی های رایانه ای به این باور رسیده اند که اکنون صنعت بازی های رایانه ای سخت نیازمند برخورداری از یک قانون جامع و شفاف است.

وی با اشاره به اینکه متن این قانون با همکاری بنیاد ملی بازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست تهیه و تدوین است گفت: امیدواریم این قانون به زودی در قالب لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شود، همچنین انتظار فعالان صنعت بازی این است که این قانون در اولویت رئیس جمهوری منتخب مردم قرار گیرد.

کریمی قدوسی با اشاره به برجسته ترین دستاورد دولت یازدهم درحوزه فرهنگ و هنر افزود: برجسته ترین دستاورد دولت یازدهم را می توان در حوزه دیپلماسی فرهنگی به وی‍ژه تعاملات گسترده فرهنگی در سطح داخلی و منطقه ای و بین المللی دانست.

وی گفت: تأکید بر اعتدال مبتنی بر عقلانیت در تنظیم روابط فرهنگی را می توان یکی دیگر از دستاوردهای زیرساختی دولت یازدهم به شمار آورد. در این زمینه در حوزه بازی های رایانه ای نیز اتفاقات بسیار خوبی را شاهد بودیم به طوری که اکنون صنعت بازی ایران از انزوا بیرون آمده و در حال اتصال به بازار جهانی است و این امر ممکن نبود مگر با دیپلماسی مثبت فرهنگی دولت در سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی.

رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه داد: دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقام ناظر و هدایتگر این صنعت، گام های خوبی مثل تصویب دستورالعمل ضوابط بازی های رایانه ای برداشته اند.

کریمی گفت: وزارت ارتباطات نیز در فراهم کردن بستر امکانات فنی بازی و اختصاص وام به بازی سازان کوشش های مثبتی انجام دادند. این خدمات با آنکه مطلوب بود اما به دلیل سرعت پیشرفت و نیاز بالای این صنعت به فناوری روز و حجم بالای سرمایه گذاری همچنان اندک است.

وی افزود: مهمترین خواسته فعالان این صنعت از دولت این است که شرایط خاص و الزامات این حوزه فناورانه را درک کنند. خوشبختانه در دولت یازدهم حمایت های خوبی در زمینه فراهم ساختن زیرساختهای قانونی ضروری صنعت بازی و همچنین از این بنیاد صورت گرفته است و حتی با وجود تغییر وزیر نیز این حمایت تداوم یافته است.

منبع: بنیاد ملی بازی های رایانه ای

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد