طرح عوارض بازی‌های خارجی مجددا به مجلس می‌رود

به گزارش فناوری فرهنگی، یک نماینده مجلس گفت: طرح عوارض بازی‌های خارجی، موضوع مهمی است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم و تلاش خواهیم کرد این طرح مجددا در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

اواخر سال گذشته بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طرحی مبنی بر اینکه عوارض بازی‌های خارجی صرف حمایت از بازی‌های ایرانی شود را به کمیسیون فرهنگی ارائه کرد تا پس از تصویب در کمیسیون فرهنگی به کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ ارائه شود و در آنجا مورد بررسی قرار بگیرد که متأسفانه و علی رغم مذاکرات صورت گرفته با بیش از ۲۰ نماینده مجلس اما به سرانجام نرسید.

سرویس اجتماعی ایکنا این موضوع را از زهرا سعیدی، نماینده مجلس شورای اسلامی که روز گذشته مهمان خبرگزاری بین‌المللی قرآن بود، جویا شد و وی با اشاره به این موضوع که بازی‌های رایانه‌ای، مهم‌ترین رسانه به شمار می‌روند، گفت: بازی‌های رایانه‌ای موضوع بسیار مهمی است و باید توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشیم که متأسفانه تا کنون فکر جدی برای آن نکرده‌ایم.

وی افزود: به بازی‌سازان قول می‌دهم که حتما این طرح را در مجلس مطرح کنیم تا بتوانیم موضوع عوارض بازی‌های خارجی رابه سرانجام برسانیم.

گفتنی است؛ بازی‌های خارجی به کرات در کشور منتشر می‌شود و سودهای هنگفتی را نصیب خود می‌کند درحالی که فروش بازی‌های ایرانی یک پنجم بازی‌های خارجی است و روز به روز تضعیف می‌شوند. 

منبع: بنیاد ملی بازی های رایانه ای

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد