رکوردشکنی یک فیلم هندی در آمریکا

به گزارش فناوری فرهنگی، در رویدادی غیرمنتظره فیلم مستقل «چگونه عاشقی لاتین‌تبار باشیم» و فیلم بالیوودی «باهوبالی ۲: فرجام» از جمله پرفروش‌ترین آثار در حال اکران سینمای آمریکا شدند و در کمال تعجب تریلر «دایره» با بازی اما واتسون و تام هنکس در جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا پایین‌تر از آن‌ها قرار گرفت.

با وجود درخشش دور از انتظار این دو فیلم در گیشه همچنان فیلم «سرنوشت خشمگین» پرفروش‌ترین اثر است و هفته گذشته نیز به فروشی برابر با ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. مجموع فروش این اثر در سینماهای آمریکا پس از سه هفته اکران به ۱۹۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رسیده است.

فروش جهانی «سرنوشت خشمگین» هفته گذشته به لطف فروش فوق‌العاده در بازارهای بزرگ سینمای جهان به ویژه چین از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد. هشتمین قسمت از سری فیلم‌های «سریع و خشمگین»، تا کنون تنها در چین بیش از ۳۶۱ میلیون دلار بلیت فروخته است.

دومین فیلم پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته اثری از سینمای مستقل با عنوان «چگونه عاشقی لاتین‌تبار باشیم» بود. این فیلم تنها یک هزار سالن سینما در اختیار داشت و علیرغم آن ۱۲ میلیون دلار بلیت فروخت.

این اثر سینمایی کمدی که آمریکایی‌های لاتین‌تبار را هدف قرار داده به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی اکران شده است. در این فیلم چهره‌هایی چون سلما هایک و بازیگر سرشناس سینمای مکزیک اوهنیو دربز در آن بازی کرده‌اند. داستان فیلم درباره مردی که پس از ۲۵ سال زندگی با همسر پولدارش از او جدا می‌شود و اکنون مجبور است برای ادامه زندگی به خواهرش پناه ببرد.

کریستن بل، رافائل الخاندرو و راب ریگل دیگر بازیگران این فیلم هستند. بیش از ۹۰ درصد خریداران بلیت این اثر سینمایی آمریکایی‌های لاتین‌تبار بودند.

«چگونه عاشقی لاتین‌تبار باشیم» تنها اثری نیست که با اتکا به یک طیف خاص از شهروندان آمریکایی در گیشه موفق می‌شود. هفته گذشته فیلم بالیوودی «باهوبالی ۲: فرجام» نیز در ۴۵۰ سالن سینما اکران شد و با وجود تعداد اندک سینماهای محل اکران به فروشی برابر با ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. این میزان فروش در تاریخ اکران فیلم‌های سینمای هندوستان در آمریکا بی‌نظیر است.

«باهوبالی ۲: فرجام» دنباله فیلم «باهوبالی: آغاز» است که سال ۲۰۱۵ به سینما عرضه شد. این فیلم محصول سینمای جنوب هندوستان است که معمولا زیر سایه محصولات هندی زبان سینمای بالیوود قرار دارد. در این دنباله سینمایی داستان خویشاوندان سلطنتی در یک قلمرو پادشاهی اسطوره‌ای روایت می‌شود.

هفته گذشته فیلم «دایره» با بازی اما واتسون و تام هنکس نیز در آمریکا اکران شد و در حالی که هیچ کس انتظار نداشت در جدول فروش پایین‌تر از «چگونه عاشقی لاتین‌تبار باشیم» و «باهوبالی ۲: فرجام» قرار گرفت. پس از درخشش اما واتسون در فیلم پرفروش «دیو و دلبر» تصور شکست تجاری یک فیلم با حضور این بازیگر در کنار تام هنکس دشوار است.

«دایره» به کارگردانی جیمز پانسالت با فروشی برابر با ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در بیش از سه هزار سالن سینما چهارمین اثر پرفروش هفته گذشته سینمای آمریکا بود. یکی از دلایل فروش پایین این اثر سینمایی نقدهای منفی منتقدان سینمایی پیش از اکران آن بود.

در «دایره» موضوع تهاجم به حریم شخصی در عصر اینترنت بررسی می‌شود. داستان فیلم در آینده‌ای نزدیک و در یک شرکت فناوری اطلاعات روی می‌دهد. اما واتسون کارمند تازه این شرکت است و پس از ورود به موضوع تاریکی پی می‌برد که بر زندگی دوستان، خانواده‌اش و بخش بزرگی از جامعه تاثیر می‌گذارد.

جان بویگا، کارن گیلان، ایلار کولترین، پتن اسوالت و بیل پکستون دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند که صرف ۱۸ میلیون دلار ساخته شده است.

هفته گذشته اکران فیلم «تردستی» به کارگردانی جی‌.دی دیلارد نیز در ۵۰۰ سالن سینما آغاز شد. این فیلم که نخستین بار در جشنواره ساندنس سال ۲۰۱۷ به نمایش در آمده بود با فروشی برابر با یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار هفته را به پایان رساند.

در این میان قسمت دوم «نگهبانان کهکشان» هفته گذشته در ۳۷ کشور به غیر از آمریکا اکران شد و در این کشورها به فروشی برابر با ۱۰۱ میلیون دلار دست پیدا کرد. اکران «نگهبانان کهکشان ۲» از روز جمعه ۱۵ اردیبهشت در آمریکا آغاز می‌شود.

ردیف

نام فیلم

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

بودجه

(میلیون دلار)

1

سرنوشت خشمگین

۱۹.۴

۱۹۲.۷

۲۵۰

2

چگونه عاشقی لاتین‌تبار باشیم

۱۲

۱۲

3

باهوبالی۲: فرجام

۱۰.۱

۱۰.۱

4

دایره

۹.۳

۹.۳

۱۸

5

بچه رییس

۹.۱

۱۴۸.۵

۱۲۵

6

دیو و دلبر

۶.۴

۴۸۰

۱۶۰

7

Going in Style

۳.۶

۳۷.۳

۲۵

8

اسمورف‌ها: دهکده گمشده

۳.۳۲

۳۷.۷

۶۰

9

مستعد

۳.۳

۱۵.۸

۷

10

به یاد ماندنی

۲.۳

۸.۸

۱۲

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد