تجلیل از نفرات برتر جشنواره «بازی جام» در تیرماه

به گزارش فناوری فرهنگی،  با نگاه کوتاهی به آمار گیم در ایران می‌توان پی به اهمیت و بازار بزرگ این حوزه برد. بصورت جهانی درآمد 109 میلیارد دلاری صنعت گیم در سال 2017 گزارش شده است و درآمد جهانی بازی‌های موبایلی در سال ۲۰۱۶، رقمی معادل ۳۶.۹ میلیارد دلار برآورد شده که در واقع معادل ۳۷ درصد کل درآمد جهانی بازی‌های دیجیتال است.

تعداد کاربران بازی در ایران بیش از 23 میلیون نفر از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گزارش شده است که متوسط سن بازیکنان موبایلی ایرانی در سال 94 تنها 21 سال بوده است و 80 درصد از کل بازیکنان موبایلی ایرانی، معادل 16 میلیون و 400 هزار نفر، «موبایل‌باز» هستند. یعنی فقط روی پلتفرم موبایل بازی می‌کنند و این نویدبخش بازاری بزرگ برای این حوزه است که بازی‌سازان ایرانی با تولید اثر باکیفیت و دیده شدن آن آثار می‌توانند به مخاطبین و درآمدزایی بالا دست پیدا کنند.

در جشنواره بازی جام که از 19 فروردین ماه در دانشگاه علامه آغاز به کار کرده و تا 19 اردیبهشت ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان بازی‌های تعیین شده را دانلود می‌کنند و به بازی و رکوردزنی می‌پردازند و در آخر رکورد آنها در جدول امتیازات ثبت می‌شود و به سه نفر برتر هر بازی به ترتیب 5، 3 و 2 میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد که ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری اهدا می‌کند.

تا کنون حدود 20 هزار نفر در مجموع پنج بازی این جشنواره شرکت و رکوردهای خود را ثبت کردند.

پیش بینی می‌شود تا پایان جشنواره بازی جام که تنها سه روز فرصت باقیست، بیش از 30هزار نفر شرکت کننده حداقل یکی از بازی‌ها را انجام داده باشند.
هدف اصلی این جشنواره معرفی بازی‌های خوب ایرانی در سبد خانواده‌های ایرانی است تا بتوان با ترویج محتوای مناسب و در فضای رقابتی سالم فرهنگ ایرانی اسلامی را ترویج داد.

همچنین به تمام شرکت‌کنندگان جشنواره بازی جام سیم‌کارت دانش‌آموزی انارستان با شارژ هدیه اعطا می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره بازی جام فقط تا 19 اردیبهشت فرصت دارند تا با مراجعه به وبسایت www.bazijam.ir و نصب بازی‌های مورد نظر در این رویداد شرکت کنند.

اختتامیه این رویداد با حضور و تجلیل از نفرات برتر این جشنواره تیرماه در تهران برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد