جابه‌جایی بزرگ در صدر پرفروش‌‏های سینما

به گزارش فناوری فرهنگی، در روزهایی که تب و تاب انتخابات ریاست جمهوری فضای عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار داده و برگزاری مناظره‏های تلویزیونی در روزهای جمعه، ترافیک اغلب خیابان‌ها را کمتر می‏کند، بازار سینما همچنان پرمخاطب است و نمودار فروش فیلم‏ها رکوردهای تازه‏ای را رقم زده است. در هفته‏ای که گذشت فروش بسیار بالای فیلم‏های روی پرده، صدر جدول پرفروش‏ترین آثار تاریخ سینمای ایران را متحول کرد تا یک فیلم کمدی که مورد استقبال منتقدان قرار نگرفته بود، ‏ جای پرافتخارترین فیلم ایرانی تاریخ را در صدر جدول بگیرد. در تازه‏ترین آمار فروش، فیلم سینمایی «گشت2» که با سر و صدای زیاد بالاخره در نوبت اول اکران نوروز قرار گرفت، حالا فروش خود را به مرز 17 میلیارد تومان رسانده و عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرده است.

پیش از «گشت 2» عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در اختیار فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی بود که علاوه‌بر فروش بالای 15 میلیارد سال گذشته توانست دو جایزه معتبر از جشنواره کن و اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را از آن خود کند. فروشنده تنها فیلم کم‌هزینه و غیرکمدی بود که در صدر جدول پرفروش‏های تاریخ سینمای ایران قرار می‏گرفت. با این حال پیش از آن فیلم سینمایی «محمد رسول‏الله» به کارگردانی مجید مجیدی در صدر جدول بود که البته صدرنشینی‏اش زمان زیادی طول نکشید و فیلم کمدی «من سالوادور نیستم» در نوروز سال گذشته جایش را گرفت.

جدول شماره یک، میزان فروش 19 فیلم سینمای ایران را نمایش می‏دهد که در زمان اکرانشان توانسته‏اند بیش از 10 میلیارد تومان بفروشند. به عبارت دیگر این جدول، ‏ جدول باشگاه 10‏ میلیاردی‏های سینمای ایران است. اما در موضوع پرفروش‏ترین فیلم‏های سینمای ایران نمی‏توان از سه فیلم مطرح اصغر فرهادی به نام‏های «درباره الی»، ‏«جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» نام نیاورد که توانسته‏اند در بازارهای جهانی رقم فروش بسیار قابل‌توجهی را به دست بیاورند. این سه فیلم با توجه به موفقیت‏هایشان در جشنواره‏های معتبر، با استقبال مخاطبان خارجی سینماها مواجه شدند. جدول شماره 2 میزان فروش جهانی این فیلم‏ها را نمایش می‏دهد.

پرفروش‏های هفته گذشته

«گشت 2» بعد از 50 روز نمایش، هفته گذشته با فروش یک میلیارد و 435 میلیون تومان در صدر پرفروش‏های هفته قرار گرفته است. در این فیلم حمید فرخ‌نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی، اسدالله یکتا و صفر کشکولی ایفای نقش می‏کنند.در خلاصه داستان «گشت 2» آمده: عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می‏روند. عطا در این مدت درکما بوده و به تازگی به‏هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره باهم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‏گردند. اما پس از تلاش‌های بسیار، ناچار می‏شوند دوباره… فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» دیگر فیلم ژانر طنز که از ابتدای اسفند سال گذشته اکران خود را آغاز کرده نیز عنوان دومین فیلم پرفروش امسال را تا به حال از آن خود کرده است. این فیلم هفته گذشته 503 میلیون و 103 هزار تومان فروش داشته و در مجموع توانسته فروش 15 میلیارد و 481 میلیون تومانی را تجربه کند.

داستان «خوب، بد، جلف» بعد از شهرت پژمان جمشیدی روایت می‌شود. جایی‌که تهیه‌کننده‌ای با بازی ویشکا آسایش قصد دارد کارگردانی یک فیلم پلیسی را به مانی حقیقی بسپارد و اصرار دارد از پژمان جمشیدی و سام درخشانی در فیلم استفاده کند. همین موضوع باعث می‌شود این دو نفر درگیر اتفاقاتی غیر منتظره، خارج از فیلم و سینما شوند. در این فیلم پُربازیگر هنرمندانی چون حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، حسین پاکدل، بهاره رهنما، نیوشا ضیغمی، آزاده صمدی، امیر مهدی ژوله، مهراب قاسم‌خانی، نسیم ادبی، سپند امیرسلیمانی، علی اوجی، مجید مظفری و رضا رویگری ایفای نقش کرده‌اند. «تیک آف» به کارگردانی احسان عبدی‌پور، «امتحان نهایی» ساخته عادل یراقی و «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه سه فیلمی هستند که به تازگی نمایش خود را آغاز کرده‌اند که هر کدام با شروع نسبتا خوبی در گیشه اکران شده‌اند.

«تیک آف» بعد از یک هفته نمایش در 44 سالن سینما در مجموع 387 میلیون و 268 تومان فروش داشته است. در این فیلم مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، رضا یزدانی، سوگل قلاتیان و حمزه مقدم ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در پایان جشنی شبانه، زندگی چهار دختر و پسر، به سمت غریبی سر کج می‏کند. هیجان… شوخی شوخی و بازی بازی، راه می‏افتند تا از عقده‏های چندساله‌شان کام بگیرند. شوخی تا سرحد جنون. هر شرطی به‌جز مرگ … »نقطه کور» دیگر فیلم تازه اکران شده سینما است که طی 2 هفته نمایش توانسته 300 میلیون تومان فروش داشته باشد. این فیلم داستان خسرو است که 23 روز بر پهنه دریا و به دور از خانواده‌اش گذرانده است. او با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت همراه او بوده وارد خانه‌اش در تهران می‌شود اما تمامی ذهنیت‌هایش عینیت یافته و قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست تا اینکه

در «نقطه کور» هنرمندانی چون محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، خاطره اسدی، مریم بوبانی، نیکی مظفری، علیرضا زمانی‌نسب، سیداحمد محمدی، سارا ربیعی، سجاد شهرابی، یلدا نوریان و مهدی پارسا ایفای نقش می‌کنند. «امتحان نهایی» دیگر فیلم تازه اکران شده، با بازی شهاب حسینی و لیلا زارع نیز در 41 سالن سینما و طی یک هفته نمایش 148 میلیون تومان فروش داشته است. فیلم سینمایی «امتحان نهایی» داستان یک معلم ریاضی است که برای تدریس خصوصی به خانه شاگردش می‌رود و همین امر باعث آشنایی او با مادر بچه می‏شود … بنا بر این گزارش از چهارشنبه 20 اردیبهشت نیز فیلم‏های سینمایی «نهنگ عنبر 2» ساخته سامان مقدم به جای فیلم سینمایی «آباجان»، «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی در گروه استقلال به جای «گشت 2»، فیلم «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری به جای «ماجرای نیمروز» در گروه کورش و «آشوب» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار به جای «یک روز به‌خصوص» به نمایش در خواهد آمد.

 

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد