چینی ها پارک بازی های الکترونیک تاسیس می کنند

به گزارش فناوری فرهنگی،شرکت چینی تنسنت در اقدامی خلاقانه قصد دارد برای افزایش علاقه به بازی‌های ویدئویی و رایانه‌یی یک پارک با موضوع بازی‌های الکترونیک تاسیس کند.
این شرکت پیش از این با صرف هزینه 10.2 میلیارد دلاری مجموعه سوپرسل سازنده بازی Clash of Clans  را هم خریداری کرده بود. این پارک در شهر ووهو تاسیس می‌شود و دارای بخش‌های متنوعی شامل دانشگاه بازی، پارک خلاقیت و فرهنگ، پارک صنعت انیمیشن، محله خلاقیت، بخش کسب و کار فناوری کلود و مرکز داده کلود خواهد بود.
گفته می‌شود در این پارک رقابت‌هایی با موضوع ورزش‌ها و بازی‌های الکترونیک نیز برگزار می‌شود و ساخت و سازهای گسترده‌یی به همین منظور صورت خواهد گرفت.
تنسنت قصد دارد در شهر چنگدو هم یک پارک مضمونی دیگر به نام افتخار پادشاهان یا Honor of Kings تاسیس کند که حاوی ابزار و امکانات سرگرمی در ارتباط با همین بازی است. این بازی از سال ۲۰۱۵ عرضه شده و در چین بیش از ۵۰‌میلیون کاربر فعال دارد. بازی یاد شده هر ماه ۴۳۵‌میلیون دلار درآمد برای طراحانش به ارمغان می‌آورد.
درآمد تنسنت از محل عرضه بازی‌های آنلاین امسال از مرز ۱۰ میلیارد دلار خواهد گذشت که به معنای افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال قبل است. این رقم تقریبا معادل با نیمی از درآمد سالانه این شرکت است.

منبع:تعادل

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد