ثبت‌نام الکترونیکی مجوز فروش اسباب‌بازی آغاز شد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن حموله با اعلام این خبر گفت: به منظور معرفی بیشتر هولوگرام‌های شورای نظارت بر اسباب‌بازی در سطح جامعه به ویژه مراکز عرضه این محصولات، طرح ثبت‌نام الکترونیکی واحدهای فروش اسباب‌بازی از طریق توزیع برچسب‌های معرفی هولوگرام طی بخشنامه‌ای در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور اجرایی شد.

حموله خاطرنشان کرد در این طرح واحدهای عرضه این محصولات می‌توانند ضمن دریافت برچسب‌های مورد نظر از سوی اتحادیه‌های مرتبط، از طریق وب‌سایت اینترنتی دبیرخانه به نشانی www.toycouncil.com و ورود به بخش ثبت‌نام الکترونیکی، اطلاعات واحد فروشگاهی خود را ثبت و کد ۱۷ رقمی دریافت کنند.

وی هم‌چنین اظهار داشت این برچسب‌ها دارای کد هفت رقمی است که ثبت‌نام براساس آن صورت می‌گیرد و تمامی فروشگاه‌های عرضه ‌کننده اسباب‌بازی و سرگرمی تولید داخل کشور تنها مجاز به فروش نمونه‌ اسباب‌بازی‌هایی‌اند که دارای هولوگرام شورای نظارت بر اسباب‌بازی باشد.

وی با اشاره به این‌که تاثیر اسباب‌بازی بر شکل‌گیری فرهنگ و رشد جسمی و روانی کودکان و نوجوانان بر کسی پوشیده نیست، افزود: شورای نظارت بر اسباب‌بازی بر اساس وظایف حاکمیتی خود به منظور نظارت بر سطح عرضه و فروش اسباب‌بازی، از سال ۱۳۹۰ استفاده از هولوگرام برای اسباب‌بازی‌های تولید داخل را الزامی کرد.

رییس دبیرخانه شورای نظارت بر تولید، توزیع و واردات اسباب‌بازی ادامه داد بر همین اساس هریک از اسباب‌بازی‌های تولید داخل دارای هولوگرام مخصوص به خود است که شناسنامه آن از طریق ارسال شماره درج شده بر روی آن به سامانه پیامکی این شورا به شماره ۳۰۰۰۷۴۰۱۰ برای همگان قابل دریافت است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد