انتقاد از وضعیت نشر کتاب کودک و نوجوان

به گزارش فناوری فرهنگی،  این شاعر و نویسنده  گفت:‌ بیش از یک دهه است که وضعیت نشر کتاب کودک و نوجوان اصلا شورانگیز نیست و این مساله در حوزه تالیف بیشتر خود را نشان می‌دهد. این در حالی است که توجه ناشران خصوصی این بخش همچنان متوجه  مسائل تجاری بوده و هست.

او اظهار کرد: ناشران دولتی ما دچار رکود شده‌اند؛ مثلا انتشارات مدرسه،‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سروش سال‌هاست که کار شاخص نکرده‌اند و تولیدات‌شان به شدت کاهش پیدا کرده است. البته من در این زمینه کار آماری نکرده‌ام اما به هر حال یک نگاه سطحی نشان‌دهنده کاهش تولیدات این بخش است و به نظر می‌رسد مدیران آن‌ها علاقه‌ای به تولید فرهنگی ندارند یا شاید  هم من اطلاعی ندارم. به هر حال من سال‌هاست که از حوزه ادبیات کودک و نوجوان  فاصله گرفته‌ام و فعالیت‌هایم را روی شعر و نقاشی ویژه بزرگسالان متمرکز کرده‌ام.

الماسی درباره کارهای تازه خود گفت: قرار است مجموعه شعری با عنوان «‌هزار برگ ناخوانده» مشتمل بر ۱۵۰ غزل از من در انتشارات موج نور به چاپ برسد. این مجموعه غزلیات دارای مفاهیم عاشقانه، عارفانه و اجتماعی است.

این هفتمین مجموعه شعر این شاعر در حوزه ادبیات بزرگسالان است.

او همچنین گفت مجموعه شعرهایی در قالب‌های چهارپاره و نیمایی با مضامین اجتماعی سروده اما هنوز درباره انتشار آن‌ها اقدامی نکرده است.

«ترانه‌های عاشقانه‌ لال» مشتمل بر ۵۰۰ رباعی، «از من بدون تو می‌ترسم» دربردارنده شعرهای نیمایی و سپید و«ابیات تنهایی» مشتمل بر ۶۰ شعر کوتاه از آثار چاپ‌شده این شاعرند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد