سیاست‌گذاری‌های فیس بوک در زمینه سانسور محتوا لو رفت

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از بلومبرگ، مدیران فیس بوک متهم هستند که برای جلوگیری از گسترش خشونت، محتوای جنسی، مطالب نفرت پراکن و دیگر محتوای نامناسب و جنجالی چندان تلاش نمی کنند.

فیس بوک مدتی است برای حذف این نوع محتوا از تعداد زیادی نیروی انسانی و همین طور سیستم های ارسال گزارش استفاده می کند. این افراد در مورد حذف یا تداوم نمایش محتوای ارسالی با موضوعات خشونت آمیز، جنسی، تهدیدکننده، نفرت پراکن و غیره تصمیم گیری می کنند.

روزنامه گاردین توانسته برای اولین بار به هزاران اسلاید و تصویری که فیس بوک آنها را برای آموزش نیروهای خود در این زمینه به کار می گیرد دست پیدا کند. با توجه به تنوع محتوای جنجالی در فیس بوک، امید می رود این محتوای آموزشی تصمیم گیری در این بخش را تسهیل کند.

بر اساس دستورالعمل مذکور نیروهای این بخش از فیس بوک تنها 10 ثانیه برای حذف یا عدم حذف محتوای ارسالی فرصت دارند.

در این راهنمای داخلی فیس بوک بر موارد زیر تاکید شده است:

انتشار ویدئوهای خشونت آمیز  در صورت ایجاد آگاهی در مورد موضوعاتی مانند سلامت روان مجاز است.

 تصاویر سوءاستفاده از کودکان در صورتی که حذف می شوند که با هدف ترویج سادیسم و لذت بردن به اشتراک گذارده شده باشند. در غیر این صورت می توانند در فیس بوک باقی بمانند و درجه بندی مشمئز کننده دریافت کنند.

امکان ارسال تصاویر سوءاستفاده از حیوانات وجود دارد، اما باید درجه بندی مشمئز کننده دریافت کنند.

تصاویر و ویدئوهای حاوی تهدید علیه چهره های سیاسی مانند رییس جمهور آمریکا یا چهره های مذهبی مشمول پاک کردن هستند، اما به شرطی که در این زمینه صراحت داشته باشند.

انتشار این اسناد باعث بحث و جدل هایی در فضای مجازی شده و در حالی که برخی این قوانین را سهل گیرانه دانسته اند، برخی نیز معتقدند فیس بوک از این طریق بیش از حد محتوای ارسالی توسط کاربران را سانسور می کند.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد