۸۰ درصد چادرمشکی موجود در بازار ایران وارداتی است

به گزارش فناوری فرهنگی، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ، نمایشگاه قرآن را فرصتی برای ساختارمند شدن محصولات حجاب و عفاف دانست و افزود: کارشناسان ما معتقدند با تمرکز بخش حجاب و عفاف در نمایشگاه قرآن، ساختار عرضه و توزیع این محصولات نهادینه شده و شکل گرفته است. به عبارتی در ایام نمایشگاه، همه برندهای فعال در زمینه حجاب و عفاف، زیر یک سقف جمع می‌شوند و همین مساله باعث می‌شود، خانواده برندهای مختلف را بشناسند و به فروشگاه‌های هر برند مراجعه و کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به این که در حال حاضر حدود ۱۰۰ موسسه در زمینه حجاب و عفاف فعالیت می‌کنند گفت: در نمایشگاه حجاب و عفاف امسال، ۱۸۰ غرفه در بخش ارائه محصولات و ۴۰ غرفه در بخش تبلیغی و ترویجی وجود دارد. در واقع تلاش ما این است که نمایشگاه را تنها به ایام ماه مبارک رمضان محدود نکنیم و این نمایشگاه بهانه‌ای باشد تا بخش عفاف و حجاب هویت پیدا کند.

قبادی با اشاره به این که نمایشگاه قرآن توانسته ظرفیت‌های گسترده حوزه حجاب و عفاف را به صورت موثری، در جامعه معرفی کند، بیان کرد: ما طراحان مختلف را شناسایی کرده‌ایم و امروز به جایی رسیده‌ایم که انواع و اقسام محصولات حجاب و عفاف، جز پارچه چادر مشکی را با اتکا به ظرفیت‌های داخلی تولید کنیم.

او با اشاره به این که ۸۰ درصد پارچه چادر مشکی در کشور، وارداتی است گفت: یکی از موسسات زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در گام اول توانسته، ۲۰ درصد از نیاز جامعه را برآورده کند. کیفیت پارچه هم خوب است و همه متخصصان، چه تولیدکنندگان چه فروشندگان، کیفیت چادر مشکی ایرانی را تایید کرده‌اند اما همچنان ۸۰ درصد چادر مشکی ما وارد می‌شود.

قبادی به طرح تقای کیفیت چادرهای نماز اشاره و بیان کرد: سال گذشته، برای اولین بار این طرح را که یک طرح ملی است اجرا کردیم. مبنای ما هم این بود که پارچه چادر نماز باید روشن و طرح آن شبیه چادرهای قدیمی باشد. در این طرح، هرکس می‌توانست با قیمت تمام شده که ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است چادر تهیه کند. نخ و پارچه و دوخت این چادرها کاملا ایرانی است و امسال هم در نمایشگاه قرآن اجرا می شود.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور در پاسخ به این که بعضی چادرها بسیار پرزرق و برق اند گفت: این چادرها، مورد پیشنهاد ما نیستند و نقض غرض به شمار می‌روند و کاربردی در اجتماع ندارند. برای چادر اجتماع، آنچه موردنظر ماست بر مبنای چادر سنتی شکل گرفته اما انواع مختلف چادر، طرفداران خاص خود را دارد. چادر میزبان، مجلسی، عروس و انواع مختلف چادر که هر کدام، کارکرد خاص خود را دارد و باید این تنوع وجود داشته باشد.

قبادی به صادرات محصولات عفاف و حجاب هم اشاره و بیان کرد: چند موسسه فعال در این زمینه با حجم بالای صادرات رو به رو هستند و محصولات خود را به کشورهای اسلامی به ویژه عراق صادر می‌کنند؛ علاوه بر آن موجب کارآفرینی بسیار برای شهروندان شده اند

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد